Marturisim o singura credinta, un singur Domn Iisus Hristos si un singur botez

In toate lacasurile de cult din Patriarhia Romana s-a citit pe 8 ianuarie, in Duminica dupa Botezul Domnului, pericopa evanghelica de la Matei, capitolul 4, versetele de la 12 la 17 care prezinta Inceputul propovaduirii Domnului nostru Iisus Hristos.In cuvantul de invatatura rostit in Paraclisul Resedintei Patriarhale cu hramul Sfantul Grigorie Luminatorul Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane a evidentiat importanta legaturii Botezului Domnului cu propovaduirea Cuvantului lui Dumnezeu. Duminica dupa Sarbatoarea Botezului Domnului ne arata legatura dintre Botezul Domnului si predicarea Evangheliei Mantuitorului Iisus Hristos. In acelasi timp ne arata legatura dintre taina Botezului Domnului si a botezului nostru si taina Pocaintei ca fiind usi de intrare in Imparatia lui Dumnezeu. Evanghelia scoate in evidenta in mod deosebit faptul ca Mantuitorul Iisus Hristos este lumina lumii, sensul prim si ultim al creatiei si lumina sau sensul permanent al vietii crestine ca viata indreptata spre Imparatia Cerurilor , a explicat Preafericirea Sa, dupa cum ne informeaza Radio TRINITAS.Dobandirea Imparatiei Cerurilor presupune o schimbare totala a firii omului, a mai aratat Patriarhul Romaniei.Imparatia lui Dumnezeu care se apropie de oameni cere din partea acestora o schimbare si anume, o convertire, o innoire a modului de a gandi, de a vorbi, de a trai si de a faptui. Cuvantul pocaiti-va in limba greaca a Noului Testament inseamna schimbati-va. Adica schimbati-va felul de a fi, convertiti-va, innoiti-va si anume, trebuie sa gandim duhovniceste, sa gandim in mod sfant, nu patimas si sa gandim asa cum gandeste Hristos. Trebuie sa vedem lumea asa cum o vede Hristos, adica dar al lui Dumnezeu. Sa vedem viata ca fiind indreptata spre Inviere si spre fericire vesnica asa cum ne-a aratat Hristos. Imparatia Cerurilor presupune pocainta. De aceea, taina Botezului care se impartaseste omului si pentru iertarea pacatelor nu se mai repeta. Ea este baza, ea este temelia tuturor celorlalte sfinte taine, dar taina Pocaintei reinnoieste Botezul prin lacrimi. De aceea, s-a spus ca Botezul odata savarsit in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh este unul singur. Marturisim o singura credinta, un singur Domn Iisus Hristos si un singur botez, dar botezul pocaintei prin lacrimi reinnoieste botezul nostru in apa si in Duhul Sfant .

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 554

Id: 19163

Data: Jan 8, 2012

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).