Pocainta este botezul lacrimilor

In toate lacasurile de cult din Patriarhia Romana s-a citit astazi, 12 februarie 2012, in Duminica a XXXIV-a dupa Rusalii, pericopa evanghelica de la Sfantul Evanghelist Luca, capitolul XV, versetele de la 11 la 32, care ne prezinta parabola Intoarcerii Fiului Risipitor.In cuvantul de invatatura rostit in Paraclisul Sfantul Grigorie Luminatorul din Resedinta Patriarhala, Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane a evidentiat valoarea nepretuita a pocaintei, adica puterea vindecatoare, eliberatoare si innoitoare a Sfintei Taine a Pocaintei sau a Marturisirii si iertarii pacatelor prin lucrarea harului lui Dumnezeu. Evanghelia ne arata puterea vindecatoare a pocaintei si icoana cea mai completa si luminoasa a Tainei Sfintei Marturisiri sau a Spovedaniei si a Iertarii pacatelor. Tatal care primeste acasa pe Fiul Risipitor si ratacit este chipul Tatalui Ceresc care se bucura cand omul pacatos se caieste de pacatele sale si se intoarce la Dumnezeu, se intoarce de la pacat la virtute, de la lucrarile diavolului la implinirea voii lui Dumnezeu, de la intunericul pacatului la lumina comuniunii cu Dumnezeu. Vedem deci cainta ca prima treapta a pocaintei, apoi hotararea de a marturisi pacatele si cererea de iertare de pacat. Apoi vedem cum parintele ofera aceasta iertare, iar dupa iertare vine bucuria comuniunii. Masa oferita in cinstea reintoarcerea Fiului Risipitor reprezinta, dupa talcuirea Sfintilor Parinti, Sfanta si Dumnezeiasca Euharistie care se daruieste celor care s-au pocait de pacatele lor si au primit iertare sau dezlegare de pacate , a spus Intaistatatorul Bisericii Ortodoxe Romane. Duminica Intoarcerii Fiului Risipitor semnifica intoarcerea omului pacatos la Dumnezeu. Ea este o pregatire pentru intreg Postul Pastilor, a mai spus Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, dupa cum ne informeaza Radio TRINITAS. De asemenea, Intaistatatorul Bisericii Ortodoxe Romane a vorbit despre pacat aratand ca este o boala a sufletului, o dezordine existentiala la toate nivelurile. Pacatul a inceput cu disocierea spirituala a omului de Dumnezeu, ruperea comuniunii cu El si aceasta a avut ca si consecinta slabirea unitatii interioare a omului, o perturbare a armoniei interioare a omului si anume o perturbare a legaturii dintre simturi si constiinta, apoi o perturbare a relatiilor dintre dintre barbat si femeie, iar mai tarziu si pamantul a fost blestemat din cauza pacatului oamenilor. Deci, prin om vine binecuvantarea lui Dumnezeu in lume daca omul mentine legatura vie de iubire si ascultare fata de Dumnezeu si prin om vine blestemul fata de lume daca oamenii rup legatura cu Dumnezeu Izvorul Vietii Vesnice si al binecuvantarilor si al tuturor binefacerilor. Este vorba aici nu doar de incalcarea unei legi, pacatul nu este doar incalcarea unei legi exterioare, este o boala a sufletului, o dezordine existentiala la toate nivelurile , a mai spus Preafericirea Sa.Totodata, facand referire la pocainta, Patriarhul Romaniei a aratat ca aceasta este botezul lacrimilor Pocainta, asa cum spune Sfantul Ioan Scararul, este data dupa Botezul nostru ca har peste har pentru ca si dupa Botezul savarsit spre iertarea pacatelor omul poate gresi, poate pacatui, iar pocainta este botezul lacrimilor. Botezul in apa si in Duh se savarseste o singura data, iar pocainta ca si botez al lacrimilor se savarseste cat mai des pentru a curata haina cea dintai data la Botez , a mai marturisit Preafericitul Parinte Patriarh Daniel.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 632

Id: 19918

Data: Feb 12, 2012

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).