Prin rugaciune omul se uneste cu Dumnezeu si prin postire se smereste

Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, in cuvantul de invatatura rostit pe 12 august 2012 in Paraclisul Sfantul Mare Mucenic Gheorghe din Resedinta Patriarhala, a explicat semnificatiile Pericopei Evanghelice a Duminicii a X-a dupa Rusalii, de la Sfantul Evanghelist Matei, capitolul al XVII-lea, versetele de la 14 la 23, care face referire la Vindecarea lunaticului.Astfel, Preafericirea Sa a aratat importanta rugaciunii savarsita pentru cei aflati in suferinta. Evanghelia ne arata ca pentru vindecarea de demoni este nevoie de credinta puternica, de rugaciune staruitoare si de postire jertfelnica. Vedem cat de importanta este si credinta parintilor si credinta celor care au in case un om suferind. Cat de importanta este rugaciunea altora pentru cei bolnavi, mai ales cand acestia nu pot sa se mai roage, nu se roaga suficient sau nu stiu sa se roage asa cum trebuie. Numai prin rugaciune si prin post credinta devine credinta vie ca legatura a omului cu Dumnezeu. Fara rugaciune si fara postire credinta ramane doar o convingere intelectuala si anume, ca Dumnezeu exista undeva in Ceruri, e bun, iertator, dar nu cultivam suficient legatura vie cu El prin rugaciune si prin postire .Adesea, necredinta ii face pe oameni sa piarda simtul compasiunii si al comuniuniiPatriarhul Romaniei a mai precizat: Vedem ca desi Mantuitorul Iisus Hristos este suparat cand constata necredinta sau putina credinta totusi El este milostiv fata de cei ce sufera. A certat poporul necredincios si indaratnic care desi vazuse adesea minuni totusi nu credea suficient in puterea dumnezeiasca a Mantuitorului Iisus Hristos. Adesea, necredinta ii face pe oameni sa piarda simtul compasiunii si al comuniunii. Adica, nu mai sunt sensibili la suferinta altora, sunt nepasatori fata de suferinta celor din jur si pierd si simtul comuniunii in sensul ca nu se mai roaga impreuna cu cei ce se roaga pentru vindecarea celor suferinzi. Mantuitorul constata putina credinta, dar multa suferinta in cei bolnavi. Mustra pentru necredinta sau nepasare duhovniceasca spre indreptare spirituala, dar in acelasi timp ramane milostiv fata de cei suferinzi chiar daca mustra pe cei din jurul celor suferinzi pentru necredinta lor sau insuficienta lor credinta .Prin rugaciune omul se uneste cu Dumnezeu si prin postire se smeresteIntaistatatorul Bisericii Ortodoxe Romane a evidentiat rolul rugaciunii si al postului in alungarea duhurilor rele afirmand ca Mantuitorul ne descopera in Evanghelia de astazi si faptul ca exista mai multe feluri de demoni, unii mai rai decat altii. Şi anume, El zice neamul acesta de demoni, adica acest fel de demoni chinuitor de oameni care pun stapanire pe oameni indiferent de varsta. Acesta nu iese decat cu rugaciune si cu post. De ce neamul acesta de demoni chinuitor de oameni nu iese decat cu rugaciune si cu post? Pentru ca prin rugaciune omul se uneste cu Dumnezeu si prin postire se smereste. Şi cand omul se uneste cu Dumnezeu prin rugaciune si se afla in stare de smerenie atunci el se goleste de sine insusi, de egoismul vietii sale si se umple de prezenta harului lui Dumnezeu, se umple de sfintenie. Şi numai in fata sfinteniei lui Dumnezeu prezenta in om prin rugaciune si post demonii se infricoseaza, se tem. Demonii nu se tem de cuvintele aspre sau de cuvinte frumoase, ci se tem doar de prezenta Duhului Sfant in omul credincios. Mantuitorul arata ca este nevoie ca omul sa se uneasca cu Dumnezeu ca sa poata birui duhurile rele. Omul unit cu Dumnezeu prin rugaciune si prin post devine un om purtator de Duhul Sfant si numai Duhul Sfant alunga duhurile rele pentru ca sfintenia si lumina Duhului Sfant alunga rautatea, necuratia duhurilor rele si de aceea ele se mai numesc si duhuri necurate, nedrepte, pervertite, intunecate, inselatoare, chinuitoare, duplicitare . Daca omul nu se induhovniceste prin lucrarea Duhului Sfant atunci el se inraieste Vedem ca Mantuitorul Iisus Hristos cunoaste atat natura umana care poate primi in ea pe Duhul Sfant cat si natura umana care din necredinta si neglijenta devine prada a duhurilor rele. Este vorba de un razboi duhovnicesc care se arata in faptul ca omul nu poate ramane in stare de neutralitate. Daca omul nu se induhovniceste prin lucrarea Duhului Sfant atunci el se inraieste, se inrautateste prin influenta duhurilor rele asupra lui care adesea lucreaza prin patimi, prin cuvinte rele, prin ganduri necurate si prin fapte distrugatoare de comuniune si vatamatoare pentru viata celor din jur , a mai spus Preafericirea Sa.Rugaciunea Bisericii intregi este rugaciunea cea mai puternicaPreafericitul Parinte Patriarh Daniel a mai aratat si faptul ca rugaciunea comunitatii are o putere deosebita pentru cei aflati in suferinta: Remarcam si faptul ca Mantuitorul Iisus Hristos in Evanghelia de astazi mustra atat poporul necredincios in public cat si in particular mai deoparte credinta insuficienta sau putina credinta a ucenicilor. Prin aceasta arata ca El pastreaza o intelepciune parinteasca in orice moment al vietii si anume, nu mustra pe tatal copilului ca si cand ar fi necredincios, ci mustra poporul intreg pentru ca nu e suficient sa se roage un singur om pentru vindecare, trebuie si comunitatea din jur sa se roage pentru alungarea duhurilor rele. De aceea, rugaciunea Bisericii intregi este rugaciunea cea mai puternica. Desigur, fiecare ne rugam si in mod particular acasa, dar rugaciunea intregului popor credincios este o forta mare si majoritatea rugaciunilor Bisericii noastre sunt publice, sunt rugaciuni ale comunitatii. Anul acesta este Anul omagial al Sfantului Maslu si al ingrijirii bolnavilor. Exista o multime de boli care sunt fie sufletesti fie trupesti, dar prin Sfanta Taina a Spovedaniei si prin Taina Sfantului Maslu se cauta mai intai vindecarea de pacate urmata de vindecarea de boli trupesti pentru ca foarte adesea bolile trupesti sunt rezultatul bolilor sufletesti. Cea mai mare boala sufleteasca este pacatul, asa cum spun Sfintii Parinti de la Sinodul al VI-lea Ecumenic, pacatul este o boala a sufletului si nu este o simpla incalcare a legii .Sa suferim impreuna cu cei care suferaPatriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, in continuarea cuvantului Sau, a mai subliniat faptul ca Biserica este aproape de cei bolnavi: Evanghelia de astazi ne indeamna sa fim compatimitori, sa suferim impreuna cu cei care sufera. Sa ne rugam pentru ei, sa ajutam familiile care au copii bolnavi, sa incurajam pe cei care ingrijesc de bolnavi fie in spitale fie in case particulare, fie in centre de sanatate. De aceea, Biserica a creat mai multe feluri de unitati medicale in care rugaciunea se uneste cu stiinta medicala. Aproape in toate spitalele avem capele sau paraclise pentru ca preotul sa se roage pentru bolnavi si sa indemne pe bolnavi si pe cei apropiati ai lor sa insoteasca tratamentul medical cu rugaciunea. Rugaciunea poate ajuta, lumina, inspira si pe medici sa gaseasca cea mai buna solutie pentru vindecare, cea mai buna metoda, cel mai bun tratament. Deci, avem nevoie ca sa insotim rugaciunea si postul in toate staruintele, toate incercarile de vindecare a bolnavilor. Şi chiar daca nu se vindeca imediat in mod miraculos, in mod minunat de boala trupeasca de mare folos este rugaciunea unita cu postul pentru vindecarea sufletului, pentru refacerea legaturii de iubire smerita a omului cu Dumnezeu pentru mantuirea lui. Cei care nu se vindeca de boli devenite incurabile, dar se roaga si se roaga impreuna cu Biserica si Biserica impreuna cu ei acestia se afla pe calea insanatosirii pentru dobandirea mantuirii vietii vesnice sau a unirii omului cu Dumnezeu, izvorul vietii vesnice . Duminica viitoare Biserica Ortodoxa se va afla in Duminica a XI-a dupa Rusalii.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 462

Id: 23840

Data: Aug 12, 2012

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).