In Duminica a XII-a dupa Rusalii, Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a savarsit Sfanta Liturghie la Catedrala patriarhala

Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, a savarsit astazi, 30 august, Sfanta Liturghie, in Catedrala patriarhala, unde a rostit un cuvant de invatatura, in care a explicat Evanghelia Duminicii a XII-a dupa Rusalii, a tanarului bogat. Acest tanar bogat, evlavios si virtuos a pazit poruncile legii lui Moise cu strictete, dand dovada ca este un om credincios si cu o viata curata. El se apropie de Mantuitorul Iisus Hristos punand cea mai serioasa intrebare pe care o poate pune nu doar un tanar, ci si un om oarecare, indiferent de varsta lui, indiferent de profesiunea sau de pozitia lui sociala, si anume: Ce bine sa fac ca sa am viata vesnica?; cea mai mare intrebare din timpul acestei vieti trecatoare: Cum sa dobandim viata vesnica, cea netrecatoare?. Ce folos de viata aceasta trecatoare, daca in timpul ei nu ne ingrijim sa dobandim viata vesnica, cea netrecatoare?», l-a citat pe Sfantul Ioan Gura de Aur Parintele Patriarh.Raspunsul Invatatorului, de a renunta la bogatiile sale, il intristeaza pe tanar, dar Mantuitorul nu incearca sa-l consoleze, nu diminueaza nimic si nu schimba sfatul pe care i l-a dat, ci ii respecta intristarea si libertatea lui de a-L urma sau nu. L-a lasat sa-si cerceteze constiinta, a lasat sa lupte dorinta de viata vesnica din sufletul lui cu dorinta de a avea, de a poseda averi trecatoare, limitate.Dintre semnificatiile evangheliei, Patriarhul Daniel a scos in evidenta faptul ca nimic din cele trecatoare, pamantesti, materiale nu poate satisface sufletul omului creat dupa chipul lui Dumnezeu Cel Vesnic si Nesfarsit, dorind vesnicia. Şi, pentru ca este facut dupa chipul lui Dumnezeu Cel infinit, Cel nemarginit, doreste nemarginirea. De aceea toate lucrurile limitate nu pot umple sufletul tanarului. Avea multe bogatii, dar avea si viata curata; si pentru ca era evlavios, dorinta lui cea mai mare era viata vesnica. Ştia ca aceste bogatii totusi sunt trecatoare si el, ca om in trup, este trecator. Vedem ca Mantuitorul Iisus Hristos nu-i spune ca daca pazesti poruncile vei avea viata vesnica, ci daca vrei sa intri in viata vesnica, sa pazesti poruncile. A intra in viata vesnica inseamna a intra in comuniune cu Dumnezeu Cel vesnic, cu ingerii si cu sfintii Lui. Deci viata vesnica nu se poseda, nu se daruieste ca o bogatie pe care o stapanim sau de care dispunem, ci viata vesnica este o stare de comuniune vesnica a Sfintei Treimi, la care oamenii sunt chemati sa participe, in care oamenii sunt chemati sa intre, si prin aceasta noi trebuie sa fim disponibili ca sa receptam viata vesnica si ca sa intram in comuniune cu Dumnezeu Cel vesnic. Evanghelia ne cheama si la milostivire, la milostenie, la bunatate. Biserica a inteles ca nu-i suficient sa savarsim Liturghia, trebuie dupa Liturghie sa aratam si filantropie, sa aratam milostenie, sa ajutam pe cei saraci. De aceea, Biserica inca de la inceputuri s-a ingrijit de bolnavi, de batrani, de vaduvi, de orfani.Sursa: ziarullumina.ro

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 600

Id: 2391

Data: Aug 31, 2009

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).