Lumina existentei omului este viata Mantuitorului

In Duminica dupa Botezul Domnului, Biserica Ortodoxa a facut pomenirea inceputului propovaduirii Domnului Iisus Hristos. In cuvantul de invatatura rostit in Paraclisul "Sfantul Grigorie Luminatorul" din Resedinta patriarhala, Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, a talcuit cuvintele "Poporul care statea in intuneric a vazut lumina mare si celor ce sedeau in latura si umbra mortii lumina le-a rasarit".Cuvintele profetice au fost rostite prima data de proorocul Isaia care a vorbit despre propovaduirea Mantuitorului Iisus Hristos sub forma unei luminari sau vestiri a unei lumini. Cei din intunericul nestiintei au vazut lumina, iar celor care erau in pacate si sub stapanirea mortii le-a rasarit o lumina izbavitoare. "Proorocul Isaia a prevazut, prezis si prevestit aceasta lumina mare a prezentei lui Hristos ca Dumnezeu-Omul intre oameni. Lumina mare care s-a aratat poporului evreu este deplinatatea descoperirii dumnezeiesti prin Iisus Hristos. Lumina revelatiei sau descoperirii dumnezeiesti s-a aratat treptat prin legea lui Moise, prin prooroci. Este o lumina care creste in etape. Acum insa, in Iisus Hristos S-a aratat plinatate a luminii fiindca El este Fiul sau Cuvantul vesnic al lui Dumnezeu Care s-a facut om. Dumnezeu Cuvantul vorbea in Vechiul Testament prin harul Duhului Sfant folosindu-se de diferiti oameni alesi, ca trimisi ai lui Dumnezeu. Acum El Insusi se face trup, se face om si este aproape de oameni si a devenit tocmai ceea ce iubea - adica om - pentru mantuirea oamenilor", a spus Preafericitul Parinte Patriarh Daniel, dupa cum informeaza "Ziarul Lumina".Hristos este lumina lumii nu numai pentru ca descopera deplin pe Dumnezeu si lumineaza constiinta oamenilor, ci El este izvorul intregii existente. El a chemat de la nefiinta la fiinta pe om si intreaga creatie. "Lumina mare este Hristos, Lumina lumii. De ce este Hristos Lumina Lumii? Pentru ca intreg universul a fost facut de Dumnezeu Tatal impreuna cu Fiul si cu Duhul Sfant, dar universul intreg, toata lumea vazuta si nevazuta, s-a facut in Fiul, prin Fiul si pentru Fiul. Creatia intreaga este darul lui Dumnezeu pentru Fiul sau care vine in lume, sfinteste lumea si o prezinta Tatalui ca ofranda sfintita. Dumnezeu Cuvantul este lumina sau sensul ultim al universului, de aceea Sfantul Ioan Evanghelistul spunea ca "Intru El era viata si viata era lumina oamenilor". Lumina existentei fiecarei om este viata Mantuitorului Iisus Hristos. Hristos este lumina cea mare deoarece pana la Hristos poporul evreu statea in nedeplinatatea descoperirii. Se spune ca statea si "in intuneric si in latura mortii" in intelesul de intunericul pacatului, ca, desi cunostea partial descoperirea dumnezeiasca, poporul nu asculta de legea lui Moise, incalca poruncile si deci cadea adesea in intunericul pacatului", a explicat Preafericirea Sa.Evanghelia ca o luminaCand vorbeste de lumina, proorocul Isaia se refera si la Sfanta Evanghelie, la vestea cea buna a mantuirii lumii in Iisus Hristos. "Acum Cuvantul lui Dumnezeu este prezentat in Evanghelia Sa care ne arata nu numai cuvintele, ci si faptele mantuitoare ale Domnului Hristos. Deci, lumina mare care se arata lumii, mai intai poporului evreu si apoi celorlalte popoare, este Evanghelia lui Hristos care-L talmaceste pe Hristos, il exprima pe Hristos. Hristos si Evanghelia Sa sunt una, intrucat Evanghelia are ca si continut pe insusi Hristos, Lumina lumii", a aratat Patriarhul Romaniei.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 622

Id: 27558

Data: Jan 14, 2013

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).