Pe urmele Sfantului Cuvios Ioan Iacob Hozevitul

In perioada 29 octombrie-5 noiembrie 2010, Mitropolia Moldovei si Bucovinei, prin Centrul de pelerinaj ,,Sfanta Parascheva', a organizat pelerinajul 'Dor de pustie, dor de cer', in Ţara Sfanta, informeaza Ziarul Lumina , Editia de Moldova. Pelerinajul s-a desfasurat cu binecuvantarea si la initiativa Inalt Preasfintitului Parinte Teofan si a marcat implinirea a 50 de ani de la trecerea la cele vesnice a Sfantului Ioan Iacob de la Neamt. Grupul de 450 de pelerini care au calatorit in noua autocare a fost format din clerici si credinciosi si a fost insotit de Inalt Preasfintitul Teofan, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei. Daca in prima parte a pelerinajului a fost vizitata provincia Iudeea, in cea de a doua parte, pelerinii si-au indreptat pasii spre provincia Galileea, locul cel mult iubit de Mantuitorul Iisus Hristos. La plecarea in pelerinaj Inalt Preasfintitul Teofan a binecuvantat participantii si a adresat un cuvant de folos prin care a aratat ca 'pelerinul este chemat sa mearga pe urmele sfintilor si sa aiba, drept finalitate a calatoriei lui, imparatia cerurilor. Starea de calugar sau de persoana casatorita, statutul de preot sau de mirean, varsta sau nationalitatea, pozitia sociala sau starea materiala nu sunt importante in calea de parcurs a crestinului. Este aceeasi calatorie, eventual pe drumuri diferite, dar destinatia este aceeasi - Dumnezeu. Din neamul romanesc, de pe pamant romanesc, au rasarit flori curate ale sfinteniei care au calauzit pe ortodocsii romani in calatoria lor catre Dumnezeu. Cel mai apropiat chip al sfinteniei din timpul nostru si de la noi este Sfantul Ioan Iacob de la Neamt. A trait in Moldova si in Ţara Sfanta. A fost un om insetat dupa Dumnezeu, infometat dupa imparatia cerurilor', a reliefat IPS Parinte Mitropolit in mesajul de binecuvantare. Rugaciune cu lacrimi de bucurieIn timpul pelerinajului, mergand pe urmele lui Hristos, am simtit cu totii cat de mult a iubit Dumnezeu lumea si am inteles ca trebuie sa devenim, asemenea vamesului Zaheu, mai buni, mai curati, mai drepti. Ajunsi in Betleemul Iudeii ne-am plecat si noi genunchii, asemenea magilor si pastorilor, in fata ieslei saracacioase in care a ales sa Se nasca cu trup Cel nascut din vesnicie. A doua zi am petrecut-o in Ierusalim, orasul Invierii lui Hristos, si dupa ce ne-am facut si noi partasi patimilor lui Hristos, pe drumul Crucii, am ajuns in fata Sfantului Mormant, pe care l-am aflat gol, ca adeverire a Invierii Lui. Semne ale prezentei lui Hristos le-am gasit si in Ghetsimani, pe Muntele Sion sau pe Muntele Maslinilor, iar la mormantul Preacuratei Fecioare Maria din Ghetsimani am constatat si noi, cu Apostolul Toma, ca mormantul este gol, semn ca Fiul ei i-a ridicat trupul adormit la cer. Ziua de 1 noiembrie, a treia a pelerinajului nostru, a fost una cu totul deosebita pentru ca am mers pe urmele Sfantului Cuvios Ioan Iacob, la Hozeva. Am rostit Acatistul Sfantului Ioan Iacob, ne-am inchinat la cinstitele lui moaste si ne-am rugat impreuna la capataiul lui pentru cei ramasi acasa. La moastele Sfantului Ioan Iacob am vazut lacrimi in ochii pelerinilor, am vazut zambetul bucuriei smerite pe chipurile lor, si acest lucru ne-a bucurat. Sfanta Liturghie la Mormantul DomnuluiDupa vizitarea Manastirii Hozeva pelerinii din Moldova au urcat pe Muntele Ispitirii, la Manastirea din Qarantania, de unde au putut admira Valea Ierihonului pe care odinioara diavolul a aratat-o ca ispitire Mantuitorului Hristos. In dupa-amiaza zilei de 1 noiembrie, delegatia Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, condusa de Inalt Preasfintitul Parinte Teofan, a fost primita de Sanctitatea Sa Teofil al III-lea, Patriarhul Ierusalimului si al intregii Palestine. Intalnirea a marcat sosirea grupului de pelerini de la Iasi. Am cerut binecuvantare de la patriarhul locului ca in noaptea de 1 spre 2 noiembrie sa ne putem afla cu totii intr-o suflare de rugaciune la Sfantul Mormant. Astfel, in seara zilei de 1 spre 2 noiembrie, cei 450 de romani si-au indreptat smerit pasii spre vechea cetate a Ierusalimului pentru a participa la slujba Sfintei Liturghii, savarsita de Inalt Preasfintitul Parinte Mitropolit Teofan si de Inalt Preasfintitul Parinte Arhiepiscop Metodios, Arhiepiscopul Taborului si Exarh al Sfantului Mormant, in calitate de reprezentant al Patriarhiei de Ierusalim, alaturi de un sobor de preoti si diaconi. Atat rotonda Sfantului Mormant, cat si Biserica Invierii au fost pline de credinciosi romani. La finalul slujbei, Inalt Preasfintitul Parinte Mitropolit Teofan a binecuvantat grupurile de pelerini care au mai ramas timp de jumatate de ora in piata din fata bisericii Sfantului Mormant pentru a intona cantari religioase. In Galileea, pe urmele MantuitoruluiLa biserica ortodoxa de pe Muntele Tabor Parintele Mitropolit Teofan a vorbit pelerinilor despre sensurile dogmatice si spirituale ale sarbatorii Schimbarii la Fata a Mantuitorului Iisus Hristos. Mai apoi pelerinii, insotiti de ierarhul lor, au vizitat orasul Nazaret. In biserica greaca ortodoxa Mitropolitul Moldovei si Bucovinei a oficiat slujba Acatistului Bunei Vestiri, dupa care am mers catre satul Cana Galileei, locul in care Hristos Şi-a aratat dumnezeirea Sa pentru prima data. Pelerinii s-au putut reculege de asemenea si la sfintele locuri de pe malurile Marii Galileei, unde Mantuitorul a savarsit cele mai multe dintre minunile Sale. Am trait zile de aleasa bucurie duhovniceasca in Ţara Sfanta, urmand lui Dumnezeu si sfintilor Sai. Multumim Mantuitorului Hristos pentru ca ne-a invrednicit sa fim in acest pelerinaj pe sfintele Sale urme si multumim Inalt Preasfintitului Parinte Teofan pentru ca ne-a insotit cu prezenta si cu rugaciunea in aceasta perioada. Dumnezeu sa ne binecuvinteze pe toti.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 616

Id: 10107

Data: Nov 10, 2010

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).