Praznicul Botezului Domnului la noua Catedrala Episcopala din Oradea

La praznicul Bobotezei, Dumnezeiasca Aratare sau Epifania, 6 ianuarie 2013, Preasfintitul Parinte Sofronie, Episcopul Oradiei, a savarsit Sfanta Liturghie a Sfantului Ierarh Vasile cel Mare si Slujba Agheasmei celei Mari la Catedrala Episcopala Invierea Domnului si Sfantul Ierarh Andrei, Mitropolitul Transilvaniei din Oradea, in sobor de ieromonahi, preoti si diaconi, fiind prima sarbatorire a acestui praznic imparatesc in catedrala propriu-zisa, dupa cum ne-a precizat Pr. Cristian Rus.Sute de credinciosi oradeni au luat parte la sfintele slujbe din aceasta zi in spatiul deosebit de generos al noii Catedrale Episcopale din Oradea, unde, de curand, au fost montate, la intrarea principala, usile de interior, din lemn de frasin, stratificat, pentru a proteja de zgomot si praf. De asemenea, au fost montate si usile de la pangarul catedralei.Dupa Rugaciunea Amvonului, din cadrul Sfintei Liturghii, Intaistatatorul Eparhiei Oradiei a oficiat Sfintirea cea Mare a Apei, Agheasma Mare, ce a devenit sfanta si sfintitoare, aducatoare de multa binecuvantare, de sanatatea sufleteasca si trupeasca, pentru toti cei care o iau cu credinta. In cuvantul de invatatura rostit la finalul Sfintei Liturghii, Preasfintitul Parinte Sofronie a reliefat principalele semnificatii dogmatice si simbolice ale praznicului Bobotezei. Ierarhul a subliniat caracterul treimic al sarbatorii, prin evocarea insistenta a Preasfintei Treimi in frumoasa rugaciune alcatuita de Sfantul Ierarh Sofronie, Patriarhul Ierusalimului, din cadrul slujbei Sfintirii Mari a Apei: Faptul istoric al venirii Mantuitorului Iisus Hristos la raul Iordan, pentru a primi botezul de la Ioan, prilejuieste lumii descoperirea Preasfintei Treimi. Botezul Domnului in apa Iordanului este un semn al reasezarii lumii, al recreerii acesteia, prin venirea Creatorului, a Fiului lui Dumnezeu, in creatie. Daca in persoana divino-umana a Mantuitorului Iisus Hristos firea divina si firea umana, vointa divina si vointa umana, s-au unit in mod neimpartit si nedespartit, neamestecat si neschimbat, Cel Care vine sa Se boteze la Iordan este Cuvantul lui Dumnezeu intrupat, Care a creat lumea, a doua Persoana a Preasfintei Treimi, Fiul lui Dumnezeu. De aceea se si intampla minunea aratarii Sfintei Treimi: glasul Tatalui Care a marturisit ca El este Fiul Cel iubit, iar Duhul Sfant, in chip de porumbel, S-a coborat peste Cel Care S-a botezat. Botezul Domnului este o prefigurare a botezului nostru, care inseamna moartea omului celui vechi si invierea in omul cel nou, in Noul Adam, imbracarea in Hristos, nasterea din apa si din Duh, prin lucrarea Preasfintei Treimi. In Biserica primara, de Boboteaza, sarbatorita impreuna cu Nasterea Domnului, se botezau multimi mari de oameni. De aceea, in amintirea acelor vremuri, la praznicul Botezului Domnului, noi cantam in cadrul Sfintei Liturghii, in loc de Trisaghion, cantarea Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat. La final, toti credinciosii prezenti au gustat si au luat la casele lor Agheasma Mare, fiind pregatite la noua Catedrala Episcopla din Oradea, pentru acest praznic, patru vase mari, cu o capacitate totala de patru mii de litri.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 563

Id: 27392

Data: Jan 7, 2013

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).