Preafericitul Parinte Patriarh Daniel: In toata viata noastra suntem chemati sa intampinam pe Hristos in sufletul nostru

Evanghelia sarbatorii Intampinarii Domnului Iisus Hristos a fost explicata de catre Preafericitul Parinte Patriarh Daniel, ieri, 2 februarie, la sfarsitul Sfintei Liturghii in Biserica Sfantul Antonie cel Mare - Curtea Veche, informeaza cotidianul Ziarul Lumina.Parintele Patriarh Daniel a scos in evidenta cuvintele Dreptului Simeon adresate parintilor Mantuitorului Hristos. De aici aflam ca Fiul lui Dumnezeu nu vine in lume doar pentru poporul lui Israel, ci El este o «lumina descoperita neamurilor si slava poporului lui Israel». El este o lumina, o revelatie care cuprinde toata umanitatea. Dreptul Simeon largeste orizontul de lumina al profetiei lui, profetind, nu numai confirmand profetiile marilor prooroci ai Vechiului Testament, prin cuvintele adresate Fecioarei Maria si Dreptului Iosif. A profetit ca Pruncul Iisus va polariza poporul iudeu intre cei ce-L primesc si cei ce-L resping. Va fi spre caderea si ridicarea multora. Cine sunt cei care cad? Cei care nu cred. Şi cine se ridica? Cei care cred in Dumnezeu si se lasa ridicati de El. Maicii Domnului ii spune «iar prin sufletul tau va trece sabie», ceea ce inseamna ca a profetit durerile mamei care vede cu propriii sai ochi moartea Fiului Sau, rastignirea pe Cruce a Mantuitorului Iisus Hristos.Trei mari lumini se desprind din cuvintele Dreptului Simeon. In primul rand, ca Iisus Hristos este Lumina descoperita si neamurilor, nu numai slava pentru poporul ales. In al doilea rand, ca El va starni controverse, El va pune lumea care il asculta in starea de a se hotari daca este pentru sau contra, daca-si schimba viata si dobandeste Imparatia Cerurilor, sau pierde sansa mantuirii. Cand spune ca El va fi «spre ridicarea si caderea multora», nu mai exista neutralitate, nu mai este data posibilitatea indiferentei la intalnirea cu Hristos, ci pentru sau contra. Il primim in credinta si dobandim viata vesnica, sau ignoram lumina adusa de El si ramanem in intunericul lipsei de comuniune eterna. Iar in al treilea rand, suferinta Maicii Domnului arata taina Crucii lui Hristos ca taina a Crucii rasfranta asupra mamei care naste Pruncul si se identifica cu durerea Lui. Dreptul Simeon nu este doar un om evlavios, ci un om prin care se exprima Duhul Sfant, marturisind lucrarea dumnezeiasca, mantuitoare prin Mesia, Pruncul Iisus, a mai spus Preafericirea Sa.Aducerea lui Hristos la templu, la 40 de zile de la nastere, confirma simbolismul templului, caci templul a fost construit pentru a-L profetiza, a-L prevesti, a-L preinchipui pe El. Şi deci era in templu Cel ce era Templul lui Dumnezeu, Dumnezeu facut om. Taina Intampinarii Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos la templu arata si taina legaturii dintre Biserica cea Veche, cum este numita in rugaciunile noastre, si Biserica Noua, Biserica lui Hristos. Templul era o pregatire pedagogica spre taina Bisericii. In toata viata noastra suntem chemati, ca si Dreptul Simeon, sa primim, sa intampinam pe Hristos in sufletul nostru, in casa noastra; aceasta intampinare se face mai ales cand ascultam cuvantul Evangheliei, cand ne impartasim cu Sfintele Taine, cand primim in casa preotul care binecuvinteaza locuinta. Toate acestea sunt intampinari ale lui Hristos de catre noi. Iar cand ne impartasim noi cu El, din Sfanta si Dumnezeiasca Euharistie, ne intampina Hristos in Imparatia Cerurilor, a mai spus Preafericitul Parinte Daniel.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 446

Id: 4387

Data: Feb 3, 2010

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).