Sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului la Zalau
De sarbatoarea adormirii Maicii Domnului, Preasfintitul Parinte Petroniu a savarsit Sfanta Liturghie in biserica cu hramul Adormirea Maicii Domnului din Zalau. Alaturi de Preasfintia sa au mai slujit Preacucernicii Parinti membrii ai Permanentei Consiliului Eparhial al Episcopiei Salajului, parintii inspectori de la Centrul Eparhial si alti preoti din Eparhie. In cadrul Sfintei Liturghii Preasfintia Sa a hirotonit intru preot pe seama parohiei Hurez, protopopiatul Şimleu Silvaniei, pe parintele diacon Marius Danga, dupa cum ne-a precizat Arhid. Adrian Onica.Tot cu aceasta ocazie, in baza aprobarii date de Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, Preacuviosul Parinte Antonie Pinta, exarhul manastirilor din Episcopia Salajului a fost hirotesit arhimandrit.In cuvantul de invatatura Preasfintitul Parinte Petroniu a precizat faptul ca desi praznuim adormirea Maicii Domnului, eveniment trist, la care Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu si-a incheiat vietuirea pamanteasca, noi avem in minte cuvintele troparului acestei sarbatori, care spun ca Sfanta Fecioara Maria nu a parasit lumea, ci s-a mutat la viata de veci, alaturi de Fiul sau, unde se roaga pentru ca toti crestinii sa fie izbaviti de moartea cea sufleteasca. Autorul acestei frumoase cantari bisericesti scoate aici in evidenta faptul ca moartea sufleteasca este mult mai grava decat cea trupeasca. Moartea trupurilor oamenilor este una dintre consecintele pacatului stramosesc, de care nu poate scapa nimeni, de vreme ce si Fiul lui Dumnezeu facut om a trebuit sa moara.Cei care insa prin voia lor ajung robi ai pacatului si cad in moarte sufleteasca se pot ridica cu ajutorul lui Dumnezeu, dar si prin eforturi proprii. Un exemplu clasic de revenire din calea pacatului avem in persoana fiului risipitor.Pornind de la aceste idei Preasfintitul Parinte Petroniu a vorbit apoi despre ceata calugareasca alcatuita din oameni traitori in lume, care insa sunt morti pentru ea.Facand o trecere prin istoria monahismului, Preasfintitul Parinte Petroniu a adus apoi exemple din literatura duhovniceasca unele modele de implinire a celor trei voturi monahale, pentru a constientiza la ce inaltime sufleteasca au ajuns unii calugari.In continuare Preasfintia sa a explicat unii termeni ce tin de cuvantul calugar si de viata monahala, precum si treptele monahismului, incepand de la intrarea in manastire, dar a vorbit si despre distinctiile sau rangurile ce le pot primi calugarii.Preasfintitul Parinte Petroniu a subliniat faptul ca monahismul nu este pentru toata lumea, iar cei care au depus voturile monahale stiu prea bine ca au facut-o de bunavoie si ce obligatii au de indeplinit.Sfintii Parinti de la Sinodul al VI-lea ecumenic au hotarat in canonul 43 ca viata anterioara, pacatoasa, a cuiva, nu este piedica pentru intrarea in monahism , de aceea Biserica accepta in manastire orice om, oricat ar fi de pacatos, care vrea sa se caiasca de pacatele sale, insa nu admite ca cei din manastire sa traiasca in pacat.La final, Preasfintia sa a felicitat pe Preacuviosul Parinte Arhimandrit Antonie Pinta pentru distinctia primita.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Data: Aug 15, 2013
Recomandari www.resurse-ortodoxe.ro:
Articole similare
Random Links
Users login
username:
Password:
Calendar
Evanghelia zilei