Slujba Invierii Domnului la Patriarhie

Mii de credinciosi aflati pe Colina Bucuriei din Bucuresti au primit în fata Resedintei Patriarhale Sfânta Lumina adusa de la Ierusalim. Aici, Slujba Învierii Domnului a fost oficiata de Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, înconjurat de un sobor de preoti si diaconi. De la ora 23:30, s-a savârsit Canonul Sâmbetei celei Mari, apoi s-a oficiat Slujba Învierii.În cadrul acestei Sfinte Slujbe s-a citit Sfânta Evanghelie de la Matei capitolul XXVIII, versetele de la 1-16.Sarbatoarea Învierii Domnului si Mântuitorului nostru Iisus Hristos sau Sfintele Pasti este lumina sau sensul ultim al vietii omului, al istoriei si al universului, a evidentiat Patriarhul României în cuvântul sau.Scopul ultim al vietii omului pe pamânt este pregatirea pentru viata cereasca vesnica Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a aratat ca omul a fost creat dupa chipul lui Dumnezeu si ca omul este chemat sa traiasca vesnic: „Învierea lui Hristos din morti ne arata ca omul nu a fost creat pentru moarte, ci pentru viata vesnica. Destinatia lui ultima nu este întunericul mormântului, ci lumina Împaratiei Cerurilor. De ce? Pentru ca omul este singura fiinta care a fost creata dupa chipul lui Dumnezeu Cel Vesnic Viu, de aceea este chemat sa traiasca vesnic. Moartea nu a fost creata de Dumnezeu, ea este un accident sau o urmare a pacatului neascultarii omului fata de Dumnezeu Izvorul Vietii. De aceea, Sfântul Apostol Pavel spune ca cel din urma dusman al omului care va fi desfiintat sau nimicit va fi moartea. Noi ne-am obisnuit cu ea si uneori o numim un fenomen natural. Sfânta Scriptura ne spune ca moartea este contrara firii si ca de fapt conform firii este numai viata. Întrucât Hristos Domnul Cel Rastignit si Înviat a biruit pacatul, iadul si moartea ne-a daruit viata vesnica. De aceea El spune: Eu sunt Învierea si Viata, cel ce crede în Mine chiar daca va muri va trai si oricine traieste si crede în Mine va avea viata vesnica. Aceasta înseamna ca scopul ultim al vietii omului pe pamânt este pregatirea pentru viata cereasca vesnica. Aici suntem într-o trecere, într-un paste spre Împaratia Cerurilor, spre cetatea stabila, netrecatoare din Împaratia Preasfintei Treimi. Acest adevar este cuprins si în Crezul nostru sau în Simbolul Credintei, la sfârsitul caruia noi marturisim Astept învierea mortilor si viata veacului ce va sa fie. Duminica cea dintâi a saptamânii este Ziua Învierii si ea lumineaza fiecare saptamâna a vietii noastre. Prin Învierea lui Hristos viata crestinului este îndreptata spre învierea cea de obste si spre Împaratia Cerurilor. Aceasta lumina a învierii lui Hristos este lumina sau sensul ultim al vietii crestine. De aceea, purtam lumânari înmâna în noaptea de Pasti, simbolizând prin aceasta ca am învatat care este sensul vietii noastre Învierea si Împaratia lui Dumnezeu. Fiecare zi din viata crestinului se desfasoara sub binecuvântarea luminii si iubirii lui Hristos. În fiecare zi suntem chemati sa adunam lumina în suflet prin gândul bun, prin cuvântul bun si prin fapta buna. Iar, lumina pe care o adunam în suflet în timpul vietii pamântesti este un semn sau o dovada a prezentei iubirii milostive a lui Hristos în viata noastra si o arvuna a luminii din Împaratia Preasfintei Treimi”.Istoria este locul în care noi în ciuda pacatului si a rautatii trebuie sa marturisim adevarul credintei în DumnezeuDe asemenea, Patriarhul României a subliniat faptul ca Învierea lui Hristos este lumina sau sensul ultim al istoriei: „Învierea lui Hristos Cel care a fost rastignit pe nedrept de oameni pacatosi ne arata ca dreptatea lui Dumnezeu nu piere niciodata. El a fost osândit la moarte pe nedrept, dar Dumnezeu L-a înviat din morti si I-a daruit Lui o slava si o cinste mai presus de orice slava si aceasta arata ca sensul vietii noastre se afla în Hristos cel Înviat si ca istoria este locul în care noi în ciuda pacatului, a rautatii si a tuturor ispitelor care pot veni asupra noastra trebuie sa marturisim adevarul credintei în Dumnezeu, sa aparam dreptatea si sa savârsim binele Învierea lui Hristos îndreptata spre învierea cea de obste, sau care inaugureaza învierea cea de obste, ne arata ca toti vom fi judecati ca persoane si ca popoare în ziua de apoi, potrivit criteriul iubirii noastre fata de semenii nostri. De aceea, slujba de Înviere ortodoxa contine în ea, la începutul slujbei, ideea de profetica înviere de obste si de judecata de apoi. Înviaza Dumnezeu si se risipesc vrajmasii Lui si fug de la fata Lui cei ce îl urasc pe El - este un psalm profetic care se refera atât la Învierea lui Hristos cât si la Învierea universala când Dumnezeu va judeca vii si mortii. Aceasta arata ca dreptatea lui Dumnezeu se afirma împotriva rautatilor si nedreptatilor oamenilor din istorie”.Învierea lui Hristos modifica spatiul si timpul ca separatie si arata libertatea omului fata de orice determinism al naturii cazute.Totodata, Întâistatatorul Bisericii Ortodoxe Române a aratat ca învierea lui Hristos este sensul ultim al universului: „Sfânta Scriptura deja ne spune ca cerul si pamântul pe care le vedem se vor sfârsi. Oamenii de stiinta prevad colapsul sau distrugerea actualului sistem solar când universul actual, mai ales sistemul nostru solar se va prabusi. Dar Sfânta Scriptura ne arata ca va fi un cer nou si un pamânt nou pe care Dumnezeu le daruieste ca rasplata pentru cei care au crezut în El. În cerul nou si pamântul nou pe care le descrie cartea Apocalipsei se spune ca moarte nu va mai fi, nici lacrimi si nici întristare. Acest cer nou si pamânt nou va cuprinde Noul Ierusalim, sau Ierusalimul cel de sus, cel ceresc care este împreuna salasluirea lui Dumnezeu cu oamenii. Domnul va lumina cetatea si noapte nu va mai fi. Deci, universul actual a început sa se schimbe prin Învierea lui Hristos pentru ca Hristos nu mai revine cu Trupul Sau la viata biologica amestecata cu durere si cu moarte, ci El nu mai moare niciodata. Trupul sau trece prin usile încuiate, trece mai întâi prin piatra care se afla deasupra mormântului. Învierea lui Hristos modifica spatiul si timpul ca separatie si arata libertatea omului fata de orice determinism al naturii cazute. Deci, universul actual care se degradeaza si se descompune va fi înlocuit cu un cer nou si cu un pamânt nou care au fost deja inaugurate prin Trupul lui Hristos Cel Înviat din morti. De aceea, în aceasta noapte vom cânta: Iata acum toate s-au umplut de lumina, adica de sens si cerul si pamântul si cele de sub pamânt. Toate primesc un sens si viata omului si mersul istoriei si destinatia ultima a universului”.Sa ducem cu noi pretutindeni Bucuria Învierii În încheierea cuvântului sau, Preafericirea Sa a îndemnat sa ducem Bucuria Învierii Domnului si celor aflati în suferinta: „Învierea Domnului este izvor de pace de lumina si bucurie. Ea ne cheama sa adunam în suflet pace si bucurie si multa iubire smerita si milostiva si sa le aratam în jurul nostru, mai ales celor saraci, bolnavi, suferinzi, celor îndoliati si întristati, iar în aceste zile sa aratam ajutorul nostru fratesc si celor care sufera din cauza inundatiilor. Sa ducem cu noi pretutindeni Bucuria Învierii, speranta înnoirii vietii noastre si sa preamarim pe Dumnezeu prin lumina lui Hristos Cel Rastignit si Înviat care se afla în sufletele noastre, lumina adunata prin Postul Sfintelor Pasti, prin spovedanie, prin rugaciune, prin Împartasire ca o arvuna a biruintei asupra pacatului si asupra mortii. Cu prilejul sarbatorii Sfintelor Pasti va adresam tuturor parintesti doriri de sanatate si de mântuire, de pace si de bucurie dimpreuna cu salutul pascal Hristos a Înviat!”Sarbatoarea Învierii Mântuitorului a continuat cu oficierea în Catedrala Patriarhala a Sfintei Liturghii a Sfântului Ioan Gura de Aur.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 593

Id: 39998

Data: Apr 20, 2014

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).