Tabara de creatie Aripi de inger , desfasurata in parohia Savinesti II din Protopopiatul Roznov, s-a incheiat

In parohia Savinesti II din Protopopiatul Roznov s-a incheiat ieri, 26 august, Tabara de creatie Aripi de inger , informeaza Ziarul Lumina. Tabara s-a bucurat de prezenta a peste 100 de copii care au invatat sa picteze pe piatra, lemn si sticla. Premierea iconarilor a avut loc ieri in prezenta partenerilor, a sponsorilor si a parintilor. Copiii au provenit atat din Savinesti, localitatile din jur si Piatra Neamt, cat si din familiile celor care s-au intors in tara din strainatate. La Centrul social 'Popasul iubirii milostive' din parohia Savinesti II, Protopopiatul Roznov, a avut loc ieri incheierea Taberei de creatie 'Aripi de inger', care a debutat pe 17 august. In deschiderea manifestarii, moderate de pr. paroh Petru Munteanu, Gabi - Gheorghe Paisa, reprezentantul Directiei Sport a judetului Neamt, a felicitat copiii care au participat la tabara, exprimandu-si dorinta de a se intalni cu acestia si anul viitor. Apoi, coordonatorii celor trei grupe de copii au sustinut cate o alocutiune in care au multumit copiilor pentru prezenta la tabara si pentru ca au fost ascultatori si receptivi. Parintele Mihai Meraru de la parohia Dragomiresti, Protopopiatul Piatra Neamt a amintit faptul ca s-a ocupat de partea spirituala a taberei, fiind de ajutor copiilor atunci cand au cerut un sfat duhovnicesc. A urmat cuvantul parintelui paroh Petru Munteanu care a remarcat ca 'este important pentru noi, crestinii ortodocsi sa iubim icoanele'. 'Mai important este sa dorim sa pictam sfintele icoane. Pentru copii, icoana este ca o oglinjoara a sufletului. Cand pictam pe sfinti, pe Maica Domnului, pe Mantuitorul Hristos dorim sa iasa cat mai frumos. Icoana este o oglinda a iubirii celor care o picteaza fata de Domnul Iisus, fata de Maica Domnului si fata de sfinti', a afirmat pr. paroh Petru Munteanu. Cei 127 de copiii au primit in cadrul festivitatii de premiere diplome si cadouri din partea organizatorilor. Icoana, 'oglinjoara' sufletului de copilCea de-a V-a editie a taberei, organizata de parohia 'Sf. Voievozi' din Savinesti in parteneriat cu Directia Sport a judetului Neamt, a adunat 127 de copii, organizati pe trei grupe de varsta: Piticot (5-8 ani), Junior (8-11 ani) si Senior (12-17 ani). Fiecare grupa a avut un profesor si un supraveghetor. Toti copiii au primit materiale didactice gratuite, pictand pe piatra, lemn si sticla. Activitatea taberei s-a desfasurat incepand cu ora 9:30 pana la ora 16:00. In fiecare zi tabara a inceput cu o rugaciune si a continuat cu masa de pranz, masa ce a fost oferita gratuit de parohia 'Sfintii Voievozi' din Savinesti. 'Am dorit ca in aceasta tabara sa deprindem copilasii sa iubeasca icoanele Bisericii noastre. Icoana a devenit pentru micuti o oglinjoara in care ei sa-si priveasca chipul, apropiindu-se astfel de Mantuitorul Nostru Iisus Hristos, Maica Domnului si Sfintii Bisericii noastre. Consideram ca tabara si-a implinit scopul propus. Pe aceasta cale multumim tuturor celor ce au sprijinit organizarea acestei editii cu sponsorizari sau voluntariat', a declarat pr. paroh Petru Munteanu, care a continuat sa explice care au fost scopurile taberei pe care a organizat-o. Numarul participantilor, mai mare de la an la an'Scopul taberei a fost intreit. In primul rand am vrut sa oferim un cadru educativ. Tinerii au avut acces la materiale, fiind indrumati de profesori specializati care au atestat in pictura. Al doilea scop al taberei a fost acela de a creea legaturi si prietenii noi. Copiii s-au imprietenit si au creat amintirile frumoase in aceasta tabara. Al treilea scop al taberei a fost acela de a pastra in sufletele copiilor amintirea acestei activitati pe care sa o impartaseasca celorlalti pe parcursul anului scolar. Numarul participantilor a crescut an de an, ei provenind de pe raza comunei Savinesti, din imprejurimi dar si din Piatra Neamt', a mai adaugat pr. paroh Petru Munteanu. Pe viitor activitatea taberei va fi largita prin infiintarea unui atelier de sculptura de care sa se ocupe voluntari ai Facultatii de de Teologie Ortodoxa 'Dumitru Staniloae' din Iasi. 'Multumim tuturor celor care ne-au ajutat sa organizam aceasta tabara care a necesitat mai multe cheltuieli. Avem foarte multi credinciosi care au dorit sa-si pastreze anonimatul. Le multumim celor care au fost alaturi de noi, parinti, bunici, profesori. Am avut parinti care au venit in concediu din strainatate si au lasat copiii sa vina in tabara noastra', a mai spus pr. paroh Petru Munteanu. Descoperirea talentelor Tabara de creatie 'Aripi de inger' si-a propus sa scoata in valoare bucuria picturii si a armoniei culorilor din fiecare copilas. Unii sunt mai daruiti decat altii. Prin stimularea copiilor cu premii s-a dorit indreptarea lor spre pictura, spre arta. 'Ne bucuram atunci cand gasim copii foarte talentati. Chiar in aceasta tabara, prof. Crin Oglage a descoperit un tanar talentat, care, din cateva creionari, a imbracat cu o frumusete deosebita icoana, punand in evidenta chipurile sfintilor. Tabara se adreseaza si este deschisa tuturor si devine prin pedagogia ei un indrumar in viata. Nadajduim ca toti cei care au participat in aceasta tabara isi vor intipari in sufletul lor icoana pe care au pictat-o', a mai adaugat pr. paroh Petru Munteanu. Lucrarile copiilor vor fi expuse incepand de duminica viitoare in Biserica 'Sf. Voievozi' din parohia Savinesti II, ca o incununare a activitatii lor. Astfel, credinciosii vor avea posibilitatea sa admire creatiile micilor iconari. 'Marea majoritate a copiilor vor dori sa ia icoanele acasa pentru a le aseza la loc de cinste sau pentru a le darui celor dragi. Ne-am dori ca o parte din aceste icoane sa fie oferite si celor care ne-au sponsorizat. Astfel, cei care le vor primi vor descoperi iubirea unui copil si dorinta lui de a cunoaste pe Dumnezeu, Biserica si sfintii ei', a declarat pr. paroh Petru Munteanu.Filiala Savinesti a Fundatiei 'Solidaritate si Speranta' Cu binecuvantarea Inalt Preasfintitului Parinte Teofan, Arhiepiscopul Iasilor si Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, a fost infiintata filiala Savinesti a Fundatiei 'Solidaritate si Speranta' (FSS) a Mitropoliei Moldovei si Bucovinei. Aceasta mare bucurie care ne-a fost facuta cu aceasta binecuvantare dorim sa ne asigure in viitor o colaborare cu FSS. 'Acest inceput al infiintarii filialei a venit ca o mare realizare si apreciere a eforturilor pe care parohia noastra le-a facut in anii din urma. In cadrul filialei Savinesti a FSS, pe langa proiectul social, ne-am dori sa fie derulate mai multe proiecte in cadrul carora sa aiba loc mai multe seminarii, dezbateri pe tematici legate de droguri, alcoolism, abandon scolar, etc.', a conchis pr. paroh Petru Munteanu.Activitati multiple timp de noua zileCopiii care au participat in Tabara de creatie 'Aripi de inger' au marturisit ca au invatat lucruri noi, s-au recreat si si-au facut noi prieteni. 'In aceasta tabara, care a inceput si s-a incheiat cu rugaciune, am desenat, am pictat si m-am distrat alaturi de ceilalti copii. Am venit in toate cele noua zile ale taberei si pot spune ca mi-a placut foarte mult atmosfera de aici. Am invatat lucruri noi de la persoanele care ne-au coordonat', a spus Andra Bianca Apetrei, 10 ani. 'In aceasta tabara am pictat, m-am jucat si mi-am facut noi prieteni. Am invatat multe lucruri noi atat de la preotii care ne-au fost alaturi cat si de la indrumatori. Am lucrat icoane pe piatra, pe lemn, pe hartie. Ma bucur ca am luat Premiul I la sectia 'Piticot', a declarat Elena Ramona Gaspar, 8 ani.Centrul social 'Popasul iubirii milostive', cantina parohieiActivitatea Tabarei de creatie 'Aripi de inger' s-a desfasurat in Centrul social 'Popasul iubirii milostive', ridicat prin fonduri obtinute de la Uniunea Europeana, prin Programul de Restructurare Industriala si Reconversie Profesionala (RICOP) de catre Consiliul Local al comunei Savinesti. Spatiul nu si-a putut continua destinatia de cantina sociala a Primariei Savinesti din lipsa de fonduri. 'Am preluat prin hotararea Consiliului Local spatiul, care a trebuit sa-si pastreze destinatia initiala, aceea de cantina sociala. S-au implinit cinci ani de cand parohia Savinesti II asigura in fiecare zi, pe tot parcursul anului scolar, o masa de pranz gratuita unui numar de 45 de copii. Acesti copii sunt identificati prin anchetele sociale ale Primariei si prin intermediul profesorilor si dirigintilor de scoala. La sfarsitul orelor vin in aceasta locatie si iar masa de pranz intrucat fac parte din familii nevoiase. Aceste proiect a fost indraznet, neavand un sprijin constant. Credinciosii ne ajuta pentru ca noi sa putem continua ceea ce ne-am propus', a marturisit pr. paroh Petru Munteanu. Din lipsa fondurilor portiile de hrana au fost injumatatite din lipsa fondurilor necesare. Daca Centrul social 'Popasul iubirii milostive' ar indeplini standardele Uniunii Europene, ar exista posibilitatea ca hrana sa fie gatita aici. In aceste conditii, parohia Savinesti II a incheiat un contract cu un restaurant din apropiere. Acum se doreste obtinerea acreditarii pentru activitatea de aici, care ar permite obtinerea unor fonduri.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 1005

Id: 8674

Data: Aug 27, 2010

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).