Ziua sfintirii apelor

Continuand bucuria prilejuita de marele praznic al Nasterii Domnului, credinciosii ortodocsi s-au grabit ieri spre biserici si manastiri din toata tara, pentru a sarbatori alt mare praznic al Ortodoxiei, Botezul Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos, cand se savarseste slujba sfintirii Aghesmei mari, ce da vindecare sufletului si trupului tuturor celor care se roaga cu credinta tare si nadejde nemasurata.La Catedrala patriarhala din Bucuresti, slujba Sfintei Liturghii si a sfintirii Aghesmei mari a fost savarsita de Preafericitul Parinte Patriarh Daniel, inconjurat de un ales sobor de preoti si diaconi, informeaza Ziarul Lumina.Ieri, in minunata zi a praznicului Bobotezei, Colina Patriarhiei a devenit neincapatoare pentru miile de credinciosi prezenti, care, rasfirati peste tot in jurul catedralei, au daruit acestui indragit loc o imbratisare tainica, asteptand sa primeasca in piateta dintre Catedrala patriarhala si Resedinta patriarhala Agheasma mare, pentru a o duce fiecare in casele lor. Botezul lumineaza rostul vietii noastre pe pamantIn cadrul Sfintei Liturghii, oficiata in Catedrala patriarhala, dupa citirea Sfintei Evanghelii, Intaistatatorul Bisericii noastre a explicat intelesurile duhovnicesti ale Evangheliei ce a fost randuita de Biserica sa fie citita cu prilejul acestui mare praznic, aratand ca din aceasta reiese ca Botezul Domnului lumineaza, fundamenteaza si este temelia botezului nostru crestin. Dumnezeu, prin Fiul Sau facut om din iubire pentru oameni si pentru mantuirea lor a luminat lumea pentru ca i-a dat sensul prim si ultim, acela de dar al lui Dumnezeu care trebuie sfintit spre slava lui Dumnezeu si spre fericirea oamenilor creati dupa chipul lui Dumnezeu Cel vesnic viu. Botezul lumineaza rostul vietii noastre pe pamant. Noi suntem facuti nu ca sa sfarsim in pamant, ci ca sa ne inaltam la ceruri, nu ca sa sfarsim in moarte, ci prin inviere sa ajungem la slava Prea Sfintei Treimi, a spus Patriarhul Romaniei.De asemenea, Preafericirea Sa a explicat ca finalul Evangheliei ce s-a citit ieri arata intelesul cel mai profund al botezului, care nu se reduce la simpla iertare a pacatelor, pe care o cerea botezul lui Ioan sau botezul pocaintei, si a evidentiat ca expresia Acesta este Fiul Meu Cel iubit intru care am binevoit arata ca rostul cel mai mare al botezului este infierea omului. In Hristos, Fiul lui Dumnezeu Cel vesnic devenit om, umanitatea este infiata de Dumnezeu Tatal prin lucrarea Duhului Sfant si de aceea Duhul Sfant este numit si Duhul infierii, Duhul Fiului lui Dumnezeu revarsat in inimile noastre ca sa ne invete pe noi sa ne intoarcem spre Dumnezeu Tatal ca fii duhovnicesti prin botez. Botezul in numele Preasfintei Treimi ne daruieste si inceputul invierii noastreIntaistatatorul Bisericii noastre a evidentiat ca Botezul Mantuitorului nostru Iisus Hristos este mai mult decat botezul lui Ioan si ca de aceea dupa ce S-a botezat in apa a avut loc pogorarea Sfantului Duh sub forma de porumbel, semn al impacarii lui Dumnezeu cu oamenii. Duhul Sfant in chip de porumbel ne cheama la impacarea cu Dumnezeu prin curatirea de pacate. Prin Botez ni se iarta pacatele, mai intai pacatul stamosesc, ca stare, ca inclinatie a noastra spre pacat mostenita de la protoparintii nostri Adam si Eva, dar ne da si harul infierii si totodata botezul in numele Preasfintei Treimi, in apa si in Duh Sfant ne daruieste si inceputul invierii nostre. Botezul ne daruieste curatirea de pacate, darul sau arvuna infierii si darul sau arvuna invierii noastre, mai intai sufleteasca si apoi ,la sfarsitul veacurilor, si invierea cu trupul, a explicat Parintele Patriarh Daniel. Apele devin din nou purtatoare de Duh SfantDupa citirea rugaciunii amvonului in cadrul Sfintei Liturghii, Patriarhul nostru inconjurat de intreg soborul slujitorilor au mers in procesiune in piateta din fata Catedralei, cantand troparele specifice praznicului Botezului Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Aici a avut loc savarsirea sfintiri celei mari a apei, iar la final Patriarhul Romaniei a rostit un cuvant de invatatura in care a evidentiat ca rugaciunile slujbei sfintirii celei mari a apei arata ca prin sfantul botez ni se daruieste nasterea cea noua, infierea in har si libertatea de a fi cu Dumnezeu pururea. Dumnezeu este sfintirea noastra si prin harul sau sfinteste sufletul si trupul omului, dar sfinteste si firea apelor. In cantarile pe care le-am auzit astazi se spune «astazi se sfinteste firea apelor». Cum se sfinteste firea apelor? Devin din nou purtatoare de Duh Sfant, a spus PF Parinte Patriarh Daniel, care a explicat ca firea apelor se sfinteste ca Dumnezeu cel Unul Sfant, Iisus Hristos, care S-a facut om din iubire pentru oameni si pentru mantuirea oamenilor, a intrat in apele Iordanului si le-a sfintit cu prezenta Sa. Acum, prin puterea Duhului Sfant si prin rugaciuni adresate Tatalui Ceresc, prin aceleasi Persoane ale Sfintei Treimi, prin harul lor se sfinteste apa pe care noi o vom primi in dar de la Dumnezeu ca binefacere, ca grija, ca semn al iubirii parintesti a lui Dumnezeu fata de noi, semn al binecuvantarii Preasfintei Treimi pentru noi ,crestinii ortodocsi, care ne-am botezat in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh si traim din iubirea Tatalui, a Fiului si a Sfantului Duh si ne pregatim pentru Imparatia Tatalui, a Fiului si a Sfantului Duh. Traim in iubirea si in lumina Preasfintei Treimi si ca un semn de binecuvantare, si ca o amintire a botezului nostru, si ca o intarire in credinta ortodoxa marturisita la botez. Iar in fiecare Sfanta Liturghie noi primim spre sfintire, spre tamaduire si spre crestere duhovniceasca aceasta Agheasma mare. Agheazma mare este binefacatoare pentru trup si pentru suflet, daca o luam cu credinta tareToti credinciosii care au participat la slujba sfintirii celei mari a apei, care a avut loc pe esplanada Catedralei, au putut lua cu bucurie Agheazma mare din cele 12 vase cu capacitatea de peste 7.000 de litri. Unii dintre acestia ne-au marturisit bucuria prezentei la sfanta slujba si nadejdea binecuvantarii pe care o vor primi prin gustarea din Agheazma cea mare. Astazi am venit la Patriarhie pentru ca este o mare sarbatoare a Bisericii si a poporului roman. Am venit aici cu gandul plin de nadejde ca astazi, cand se sfintesc apele, vom duce si noi acasa Agheasma mare pentru toti ai nostri si vom lua de acum inainte 8 zile, precum si in fiecare zi a a-nului dupa ce vom posti, la vreme de trebuinta. De-a lungul vremii am avut multe dovezi ca Agheazma mare este binefacatoare pentru trup si pentru suflet, daca o luam cu credinta tare, ne-a declarat Iulian Blanaru, de 47 de ani, inginer. Petru noi toti, crestinii, Boboteaza inseamna o mare bucurie si o mare binecuvantare, fiindca primim cu totii Agheasma mare din care gustam timp de opt zile si cu care binecuvantam cu orice prilej si la orice moment de incercare casele noastre. Sper ca rugaciunile inaltate astazi de Patriarhul Romaniei si de toti preotii din toata tara sa ne aduca prin sfintirea apei binecuvantarea lui Dumnezeu, bucuria si linistea noastra si a tuturor ce vin cu credinta la biserica sa ceara milostivire de la Dumnezeu, a spus Maria Leca, de 58 de ani.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 573

Id: 3991

Data: Jan 7, 2010

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).