Dezbatere despre prezenta religiei in manualele scolare

Oameni de specializari, mentalitati si credinte diferite au participat joi, 3 iulie, la dezbaterea cu tema „Religia în manualele scolare. Religia, istoria religiilor si etica în dialog“, organizata în Amfiteatrul „Hașdeu“ al Facultatii de Limbi si Literaturi Straine a Universitatii Bucuresti. Protagonistii dezbaterii, doi preoti, profesori în istoria religiilor, respectiv morala si spiritualitate crestina, un profesor în filozofie si un cercetator în istoria religiilor, au raspuns la diferite întrebari, precum: În ce fel contribuie religia la educatia tinerelor generatii? Este utila o perspectiva pluralista asupra religiei? Poate fi completata educatia religioasa a tinerilor cu educatia etica?Organizatorii, Asociatia pentru Promovarea Culturii si Responsabilizare Civica, Universitatea din Bucuresti si Institutul de Istorie a Religiilor al Academiei Române, au dorit prin aceasta dezbatere-dialog sa se afle care sunt punctele de vedere avizate si care sunt argumentele pentru predarea religiei în scoli, tema care face obiectul multor dispute în societatea româneasca în ultima perioada.Dezbaterea a fost deschisa de invitatul Mircea Flonta, profesor la Facultatea de Filozofie a Universitatii Bucuresti, membru corespondent al Academiei Române, care a precizat ca România, prin aderarea la Uniunea Europeana, prin asumarea sistemului de valori european, între care libertatea, inclusiv cea de gândire, dreptatea, adica respectarea unor reguli general acceptate, si solidaritatea, anume întelegerea si sprijinirea celor dezavantajati, nu a creat un cadru general prin care sa existe o incompatibilitate între acest sistem de valori si predarea religiei în învatamântul public de stat.Mai multe detalii în Ziarul Lumina.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 425

Id: 42168

Data: Jul 5, 2014

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).