Activitati dedicate hramului la Liceul Teologic Ortodox Oradea

In apropierea praznuirii Sfintilor Trei Ierarhi, Liceul Teologic Ortodox 'Episcop Roman Ciorogariu' din Oradea a derulat, timp de o saptamana, o serie de activitati culturale, artistice, stiintifice si religioase dedicate Zilelor Şcolii.Dupa ce marti, 24 ianuarie, s-a desfasurat un moment omagial dedicat Unirii Principatelor, in organizarea Catedrei de istorie, joi, 26 ianuarie, a fost randul Catedrei de limba romana sa organizeze programul cultural-literar intitulat 'Cuvantul - manifestarea fiintei noastre spirituale.' Programul a debutat printr-o incursiune in viata si opera lui Tudor Arghezi, realizata de elevul Alexandru Cartis din clasa a XI-a, apoi au fost recitate versuri din creatia poetului care a stiut atat de bine sa potriveasca cuvintele, informeaza Ziarul Lumina .Prin Corul 'Diacon Nicolae Firu' al Liceului Teologic, cuvantul s-a transformat in cantec, fiind astfel interpretat Troparul Sfintilor Trei Ierarhi si Agni Parthene.Trei elevi din clasa a X-a au dramatizat pilda 'Timpul necesar pocaintei', iar elevii clasei a VIII-a au interpretat o sceneta inspirata din Cartile Regilor, ilustrand momentul judecatii intelepte facute de catre regele Solomon celor doua femei care pretindeau, fiecare, ca este mama aceluiasi copil. Frumusetea momentului a fost sporita prin prezentarea vietii si a operei scriitorului Vasile Voiculescu, prezentare urmata de recitarea unor versuri care au reliefat daruirea fata de semeni si grija pentru cei aflati in suferinta.La finalul programului a avut loc festivitatea de premiere a elevilor care au obtinut locuri fruntase in cadrului concursului de creatie literara, artistica si religioasa 'Domn, Domn sa-naltam', proiect educativ, cu caracter national, initiat de Liceul Ortodox si desfasurat in perioada noiembrie 2011 - ianuarie 2012.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 368

Id: 19618

Data: Jan 28, 2012

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Evanghelia zilei