La 23 august 1944 se consuma actul politic care aducea România de partea Aliatilor sau, dupa cum se exprima un ieromonah aflat în refugiu la Manastirea Sihastria: „S-a schimbat treaba, caci din dusmani ne-am facut prieteni, iar din prieteni am devenit dusmani involuntar“. În noua configuratie politica, Biserica Româna era nevoita sa reia relatiile cu Biserica Rusiei, redescoperita de Stalin în timpul „marelui razboi de aparare a patriei“ si recunoscuta oficial în comuniunea euharistica ortodoxa de catre patriarhiile apostolice. Însa Biserica Româna avea în politica bisericeasca unele antecedente care puteau deranja mult pe omologul de la Rasarit. În primul rând, era problema jurisdictionala asupra Basarabiei, unita cu România la 1918. Apoi, era activitatea misionara desfasurata în Transnistria de slujitori români, precum Visarion Puiu sau Antim Nica. Nu în ultimul rând, un lucru care îi putea deranja pe mai-marii Bisericii Ruse era discursul anticomunist utilizat de slujitorii români atât la adresa regimului stalinist, cât si fata de Biserica renascuta a Rusiei. Aproape întreaga literatura misionara si teologica româneasca de dupa 1930 era plina de atacuri la adresa campaniei antireligioase staliniste si, mai nou, împotriva Bisericii Ruse reoficializata în timpul razboiului, etichetata ca „o contrafacere a regimului sovietic“. De acum, Biserica Rusiei trebuia considerata ca una valida si recunoscuta de Biserica Româna, tot asa cum procedasera patriarhiile apostolice.Mai multe detalii în“Ziarul Lumina”.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 710
Id: 43495
Data: Aug 27, 2014
Imagine:

Data: Aug 27, 2014

Data: Aug 27, 2014

Data: Aug 27, 2014

Data: Aug 27, 2014
În perioada 25 august-5 septembrie 2014, cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Părinte Mitropolit Teofan, Sectorul Educaţional al Arhiepiscopiei Iaşilor, prin Centrul de formare şi inovare al Fundaţiei .....
Data: Aug 27, 2014

Data: Aug 27, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Scriptura Noului Testament - Pr. Petian - Ingeri - partea II
Scriptura Noului Testament - Valoarea sufletului
Scriptura Noului Testament - Importanta Sfintei Scripturi
Scriptura Noului Testament - Despre iubirea crestina
Scriptura Noului Testament - Rascumpararea
Scriptura Noului Testament - Invierea Mantuitorului
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).