Botezul este inceputul invierii noastre din pacat si din moarte

]]>Biserica Ortodoxă se află astăzi, 4 ianuarie 2015, în Duminica dinaintea Botezului Domnului. În toate Bisericile Ortodoxe s-a cinstit astăzi pericopa evanghelică de la Sf. Ev. Marcu, versetele 1-8 din cadrul capitolului 1: „Începutul Evangheliei lui Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu. Precum s-a scris în proroci: iată, Eu trimit pe îngerul Meu înaintea feţei Tale, care va pregăti calea Ta înaintea Ta. Glasul celui ce strigă în pustie: pregătiţi calea Domnului, drepte faceţi cărările Sale. Aşa s-a arătat Ioan, botezând în pustie şi propovăduind botezul pocăinţei, spre iertarea păcatelor. Şi mergea la el tot ţinutul Iudeii şi toţi cei din Ierusalim şi se botezau de către el, în râul Iordanului, mărturisindu-şi păcatele lor. Şi era Ioan îmbrăcat în haine de păr de cămilă, avea brâu de curea împrejurul mijlocului lui şi mânca lăcuste şi miere sălbatică. El propovăduia, zicând: vine după mine Cel care este mai tare decât mine, Căruia nu sunt vrednic să mă plec şi să-I dezleg cureaua încălţămintelor. Eu v-am botezat pe voi cu apă, dar Acela vă va boteza cu Duhul Sfânt”. Botezul Sfântului Ioan Botezătorul este începutul botezului adevărat și nu plinătatea lui În cuvântul de învățătură rostit în Paraclisul Reședinței Patriarhale cu hramul Sfântul Ierarh Grigorie Luminătorul, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul României, a explicat învățăturile de reies din Evanghelia de astăzi. Botezul Sfântului Ioan Botezătorul este începutul botezului adevărat și nu plinătatea lui, a subliniat Preafericirea Sa. În continuare, Patriarhul României a vorbit despre asemănările și deosebirile dintre botezul Înaintemergătorului Domnului și cel creștin: „După cum Sfântul Ioan Botezătorul a fost Înaintemergător al Domnului Hristos, tot aşa botezul lui este înainte mergător sau premergător Botezului creştin. Prin botezul Sfântului Ioan Botezătorul se întărea conştiinţa păcătoşeniei şi conştiinţa nevoii de iertare de păcate şi de schimbare a vieţii. Nu este sigur că Botezul lui Ioan oferea iertarea păcatelor, dar este clar că acest botez era spre pocăinţă. El boteza cu apă spre pocăinţă întru iertarea păcatelor. Botezul este începutul învierii noastre din păcat şi din moarte Botezul primit de Mântuitorul în râul Iordan de la Sfântul Proroc Ioan este temelia botezului creștin, însă numai prin Botezul creștin primim Duhul Sfânt și iertarea păcatelor, a mai spus Preafericitul Părinte Patriarh Daniel. „Deosebirea mare între botezul pocăinţei al lui Ioan Botezătorul şi Botezul creştin este faptul că Botezul creştin se săvârşeşte în numele Sfintei Treimi, adică este o punere în legătură harică a persoanei umane care se botează cu persoanele divine ale Preasfintei Treimi; o legătură de iubire şi de viaţă veşnică; este începutul înfierii noastre prin harul Duhului Sfânt şi începutul învierii noastre din păcat şi din moarte. Pe lângă iertarea păcatelor în Botezul creştin ni se dăruieşte înfierea şi învierea prin har ca început al vieţii noi în Hristos, Biruitorul păcatului şi al morţii, Izvorul Bucuriei Veşnice”, a mai spus Patriarhul României, potrivit Radio TRINITAS. Biserica Ortodoxă sărbătoreşte pe 6 ianuarie Botezul Domnului.

Download: Click for download attached file: Botezul este inceputul invierii noastre din pacat si din moarte

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 473

Id: 47183

Data: Jan 4, 2015

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).