Botezul pocaintei este iertarea pacatelor ?

În articolele anterioare („Limbajul pocaintei la Botezatorul Ioan“ si „Pocainta ca act de convertire la credinta“) am aratat ca pocainta este un proces care presupune parasirea cailor pacatului si întoarcerea la Dumnezeu, dar si schimbarea atitudinii si conceptiei de viata în lumina harului dumnezeiesc. Ambele dimensiuni ale pocaintei sunt aratate de verbele „epistrefo“ (a întoarce) si „metanoeo“ (a te pocai) folosite în literatura biblica greaca. Strâns legata de pocainta este si practica Botezatorului Ioan de a administra botezul pocaintei catre poporul evreu. Întrebarea care se naste aici este ce semnificatie are botezul lui Ioan. Pentru a întelege acest aspect al activitatii Botezatorului trebuie sa recurgem la textul Sfintelor Evanghelii. Deoarece spatiul nu este foarte extins, am ales ca baza de studiu Evangheliile dupa Matei si Marcu. Evanghelistul Matei îl introduce pe Ioan la începutul capitolului 3, prin cuvintele „În zilele acelea, a venit Ioan Botezatorul“ (3, 1). Solemnitatea acestui început arata ca timpul mesianic este sacru, unic si irepetabil, dar acesta era în legatura cu aparitia lui Mesia pe scena istoriei, pe care Botezatorul o anticipeaza prin propria predica. Ioan este introdus prin verbul „paraginetai“ („a venit Ioan…“), care mai este folosit atunci când Iisus Hristos Îsi începe activitatea publica: „În acest timp a venit Iisus din Galileea, la Iordan“ (3, 13).Mai multe detalii în „Ziarul Lumina”.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 680

Id: 44171

Data: Sep 20, 2014

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).