Buna Vestire este frangerea istoriei, transformarea ei in cale catre vesnicie, plamadirea ei prin jertfa in cuptoarele Imparatiei, devenirea ei teologica intru nemurire, daruirea ei euharistica Celui care a murit si a inviat pentru om.Sarbatoarea Bunei Vestiri este inceputul mantuirii noastre asa cum canta imnele Bisericii. Este momentul suprem de implinire a planului lui Dumnezeu si incepatoria uniri lui Dumnezeu cu oamenii.La o privire mai atenta asupra Cartii Facerii, vedem cum Dumnezeu aduce din nefiinta la fiinta totul doar prin Cuvantului Sau facator de viata. Sa fie ! este sinonim cu aducerea din nefiinta si prin acest cuvant galaxiile cerurilor primesc demnitatea de fiinta. La zidirea omului, insa Sfanta Treime se sfatuieste: Sa facem om , adica elaboreaza un proiect dumnezeiesc in care unirea omului cu Dumnezeu se realizeaza prin actualizarea chipului in asemanare. Daca la toate creaturile lumii, scriitorul Facerii spune: Şi a fost asa, la crearea omului aceste cuvinte lipsesc. Design-ul ontologic de creatie a omului are nevoie de acordul sau liber si infinitul iubirii dumnezeiesti trebuie pecetluit cu iubirea libera si vesnica a omului.Intreaga istorie este o zbatere in durerile de nastere a umanitatii. Toate generatiile pamantului sunt schite ale acestei umanitati indumnezeite, din gandul cel de taina al Treimii. Pana astazi. Cautand in imensitatea istoriei, Dumnezeu Creatorul a gasit o faptura atat de frumoasa incat a luat trup din trupul ei. Fecioara neprihanita a ajuns prin rugaciune sa semene atat de mult cu Dumnezeu la suflet, incat El a dorit sa semene cu ea la trup. Şi atintit atat de mult ochii feciorelnici la Cer, incat Cerul insusi a luat culoarea ochilor ei. Istoria umanitatii a asteptat acest moment cu infrigurare. Catedrala universului astepta sa primeasca in sine pe Dumnezeu, care si-a ales Caterala fecioriei pe Nascatoarea de Dumnezeu.La momentul de taina al Bunei Vestiri se unesc in sfatuire cerul cu pamantul, Dumnezeu Treimea, umanitatea prin ceea ce are ea mai sfant si regnul ingeresc prin Vestitorul bucuriei. Acolo, in chilia smerita a Mariei, se desfasoara cel mai sfant sfat de taina al universului. Acela in care umanitatea primeste in sine, prin iubirea Fecioarei, pe Insusi Dumnezeu. Cuvantul ei soptit: Fie mie dupa cuvantul tau , plineste in maretie planul de lumina al lui Dumnezeu la zidirea lumii. Umanitatea si-a gasit adevarata fiinta, aceea in unire cu Celui vesnic. Creatia omului a luat sfarsit in apogeul dumnezeiesc al Intruparii. Adevarata fiinta a omului este divino-umanitatea lui Hristos, fara de care specia umana este condamnata la nefiinta valorica de catre propria ei nimicnicie.Insasi numirea acestui praznic arata fiorul teologic de sinteza a veacurilor plinit in pantecele inmiresmat de feciorie al Mariei. Buna Vestire – in greceste Evanghlismos – este Evanghelia prin excelenta, vestirea unirii lui Dumnezeu cu oamenii, mesajul pogorarii Celui nemuritor printre muritori. Buna Vestirea este concentrarea intregii Evanghelii, iar Evanghelia intreaga este o extensie in istorie a sfatului ceresc intamplat pe pamant, in Nazaretul Galileii.Dumnezeu are nevoie de om pentru a deveni Om. Dumnezeu are nevoie de noi pentru a ne face nemuritori. El ne iubeste atat de mult incat niciodata ne ne-ar sili sa mostenim o imparatie straina, pe care n-o vrem cu toata fiinta noastra. Dumnezeu plange la portile inimii noastre, asteptand sa ne intoarcem fata catre El. A luat fata noastra ca sa nu ne mai intoarcem fata de la El. S-a pogorat pe pamant si a devenit ceea ce a iubit, pentru ca nimeni sa nu mai poata spuna ca n-a ajuns cu mintea la cer. A suferit cu noi in durerile noastre pentru a ne face durerea scara catre cer. A murit cu noi, pe Cruce, pentru a ne face moartea prag catre Treime. A mers pana in iad dupa noi, pentru a ne imbratisa si a ne scoate din neant. A inviat din morti cu trupul omenesc, pentru a ne darui nemurirea lui dumnezeiasca. E pretutindeni si aici, si mai mult decat oriunde, in sufletul celui care-L cauta cu sinceritate si in Dumnezeiescul Potir, unde se frange Trupul si se varsa Sangele Celui care ne iubeste de o vesnicie.Buna Vestire este frangerea istoriei, transformarea ei in cale catre vesnicie, plamadirea ei prin jertfa in cuptoarele Imparatiei, devenirea ei teologica intru nemurire, daruirea ei euharistica Celui care a murit si a inviat pentru om. (Articol postat pe site-ul doxologia.ro la 25 martie 2013)
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 659
Id: 29433
Data: Mar 25, 2013
Imagine:

Data: Mar 25, 2013

Data: Mar 25, 2013

Data: Mar 25, 2013

Data: Mar 25, 2013

Data: Mar 25, 2013

Data: Mar 25, 2013
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Canon de pocainta catre Domnul nostru Iisus Hristos
Canon de rugaciune catre puterile ceresti si catre toti sfintii
Canon de rugaciune la Praznicul Bunei Vestiri
Canon de rugaciune catre Sfintii Apostoli si Diaconi Prohor, Nicanor, Timon si Parmena, dintre cei saptezeci
Canon de rugaciune la Praznicul asezarii in racla a Cinstitului Brau al Maicii Domnului (1)
Canon de rugaciune catre Sfantul Ierarh Acachie, Episcopul Melitinei
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).