Preotii din cadrul Protoieriei Sector IV Capitala s-au întrunit ieri, 12 iunie, în cadrul unui cerc pastoral-misionar. Întrunirea s-a desfasurat la biserica Parohiei „Sfântul Nicolae“ - Brosteni din Capitala. Tema dezbatuta a fost „Dimensiunea misionara a Sfintei Euharistii“, iar invitat a fost pr. conf. dr. David Pestroiu, de la Facultatea de Teologie Ortodoxa din Bucuresti, informeaza Ziarul Lumina.Tema abordata este importanta nu numai pentru viata duhovniceasca a crestinilor ortodocsi, ci si pentru faptul ca exista în practica liturgica, în privinta Sfintei Euharistii, doua tendinte diametral opuse, si anume una prin care se permite foarte usor împartasirea cu Trupul si Sângele Mântuitorului Iisus Hristos, în mod absolut neconditionat, si cealalta tendinta prin care se opreste împartasirea cu Sfintele Taine, din cauza neîmplinirii conditiilor de pregatire pentru primirea lor. De asemenea, aceasta tema a fost dezbatuta si pentru faptul ca foarte multi preoti bucuresteni s-au întâlnit cu cazuri în care crestinii se duc în bisericile altor parohii, mai ales când se serbeaza hramul acestora, si vor sa se împartaseasca fiindca, spun ei, au „binecuvântare permanenta“ de la parintele duhovnic.Pentru lamurirea diferitelor probleme pastoral-misionare cu care preotii se confrunta, pr. Ion Armasi-Vartan, protoiereul Protopopiatului IV Capitala, l-a invitat pe pr. conf. dr. David Pestroiu, care preda disciplina misiologie si ecumenism la Facultatea de Teologie Ortodoxa „Justinian Patriarhul“ din Bucuresti, pentru a evidentia dimensiunea misionara a Sfintei Euharistii.„Pentru a reliefa dimensiunea misionara a Sfintei Euharistii, este nevoie sa facem mai întâi un periplu istoric si sa vedem ca înca din primele veacuri crestine a existat o dorinta deosebita a credinciosilor de a fi în comuniune permanenta cu Domnul Iisus Hristos, prezent în chip euharistic, în asa fel încât exista în aceasta perioada de înfrigurata asteptare a Parusiei o zilnica împartasire cu Trupul si Sângele Mântuitorului Iisus Hristos, ca o pregustare a vesniciei. Treptat, dupa veacul al IV-lea, crestinismul primind libertatea, s-au ivit si diferite motivatii pentru care apropierea de Sfântul Potir a fost circumscrisa unor reguli mai stricte, în primul rând prezenta unor persoane care au iesit din rânduiala Bisericii, promovând ereziile sau schismele, precum si a acelor oportunisti care cautau sa profite de puterea ecleziala pentru interese politice. Astfel, au aparut anumite restrictii canonice care au devenit aplicabile în acest domeniu. Cu timpul, s-a ajuns de la o punctare a unei acrivii a cercetarii de sine la o amorteala sau somnolenta duhovniceasca a multora, care au considerat necesar sa împlineasca acest standard minimalist de a se împartasi o singura data pe an sau în cele patru mari posturi de peste an. De aceea, Biserica, în abordarea sa misionara, a lansat un semnal de alarma prin vocile teologilor mai noi, care urmaresc redesteptarea acelei dorinte euharistice a Bisericii primare de a fi cu Hristos si în Hristos în permanenta, din dragoste si cu pregatirea corespunzatoare, dar, în acelasi timp, fara a bagateliza continutul si rolul Euharistiei în viata noastra“, a precizat pr. conf. dr. David Pestroiu, parohul Bisericii „Sfântul Haralambie“-Flamânda din Protoieria IV Capitala.Dupa dezbateri, pr. protoiereu Ion Armasi-Vartan a prezentat diferite aspecte administrative si a multumit preotilor pentru prezenta. La întrunire a participat si pr. Ioan Iordache, vicar administrativ eparhial, care, de asemenea, a adus la cunostinta preotilor bucuresteni diferite aspecte misionare si de disciplina.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 657
Id: 41546
Data: Jun 13, 2014
Imagine:

Data: Jun 13, 2014

Data: Jun 13, 2014
În cadrul acestei întruniri statutare, s-au prezentat şi validat mandatele reprezentanţilor aleşi prin vot de către clericii şi mirenii din Eparhia Iaşilor, aceştia fiind, ulterior, desemnaţi spre a face parte din una dintre cele cinci .....
Data: Jun 13, 2014

Data: Jun 13, 2014

Data: Jun 13, 2014
Data: Jun 13, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Credinta si cultura azi - Cultura informatiei. Pledoarie pentru cunoastere (14 05 2017)
Biserica azi - Crucea, de la simbol la atitudine de viata (13 09 2016)
Valoarea faptei - Icoanele facatoare de minuni ale Maicii Domnului
Secvente Trinitas - Parohia Ortodoxa Romana din Ulm, Germania.(23 07 2015)
Biserica azi - Crucea si rastignirea Mantuitorului Iisus Hristos in crestinismul timpuriu (15 03 2017)
Cuvant pentru suflet - Sfantul Apostol Toma (04 10 2017)
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).