Herodot afirma ca tagma magilor era originara din cele 6 triburi ale mezilor, fiind o casta preoteasca, asemanatoare levitilor de la israeliti. Îndatoririle lor prevedeau oferirea de informatii regilor mezi, persani si babilonieni cu privire la timpul oportun întreprinderii unor actiuni importante.Despre rolul lor se vorbeste chiar si în Biblie. Dupa deportarea evreilor în Babilon, datorita explicarii unui vis lui Nabucodonosor, profetul Daniel devine mai-marele confreriei magilor (Daniel 5,11). Asa se explica de ce magii din Babilon asteptau sa se nasca un rege evreu în preajma secolului I. Cum stim si din cartea omonima, Daniel profetise despre instaurarea unei împaratii mesianice, care se va raspândi în toata lumea.S-ar parea ca magii se bucurau de admiratia evreilor, nu numai datorita asocierii lor cu profetul Daniel, cât si datorita faptului ca nu erau idolatri. Magii credeau ca puterea divina se manifesta în elemente ale naturii precum apa, aerul, focul sau pamântul, dar nu aveau idoli carora sa se închine.Filon din Alexandria, un filosof evreu din secolul I, vorbea cu mare admiratie despre magi si considera, datorita pasiunii lor fata de studiul legilor naturale, ca merita sa fie consilieri regali. Şi, se pare, chiar asa stateau lucrurile, de vreme ce autori romani precum Plutarh si Cicero spuneau ca magii erau învatatorii si sfatuitorii regilor din Rasarit.Poate de aceea magii au considerat firesc sa-l informeze pe regele Irod cu privire la interpretarea lor vizavi de neobisnuita aparitie celesta. (Articol publicat pe site-ul doxologia.ro, la data de 20 dec. 2011)
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 614
Id: 36915
Data: Dec 25, 2013
Imagine:

Autenticitatea Cinstitelor Daruri este susținuta pe de o parte de tradiția orala și pe de alta de istorie. Dar ceea ce .....
Data: Dec 25, 2013

Data: Dec 25, 2013
Data: Dec 25, 2013

Data: Dec 25, 2013

Data: Dec 25, 2013

Data: Dec 25, 2013
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).