În ziua de 20 martie 2014, la reședința mitropolitana din Iași, s-a întrunit, în sedinta de lucru, Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, sub presedintia IPS Parinte Mitropolit Teofan, informeaza Biroul de presa al Arhiepiscopiei Iasilor.La sinod au mai participat IPS Pimen, Arhiepiscopul Sucevei si Radautilor, PS Corneliu, Episcopul Husilor, PS Calinic Botosaneanul, Episcop Vicar al Arhiepiscopiei Iasilor, si PS Ioachim Bacauanul, Episcop Vicar al Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului.Pe ordinea de zi s-au aflat mai multe subiecte referitoare la viata bisericeasca din Moldova, care sunt de competenta Sinodului mitropolitan: aspecte legate de învatamântul teologic universitar, situatia locasurilor de cult construite de catre diferite persoane fizice sau juridice pe terenuri care nu sunt proprietatea Bisericii, probleme legate de respectarea rânduielilor canonice în unitatile bisericesti din cadrul eparhiilor Mitropoliei Moldovei si Bucovinei si propuneri referitoare la textul „Regulamentului de procedura al instantelor disciplinare si de judecata ale Bisericii Ortodoxe Române”, aflat în analiza centrelor eparhiale din Patriarhia Româna.Membrii sinodului mitropolitan au luat în discuție și situatia referitoare la activitatea unei grupari schismatice, care functioneaza în localitatea Secuieni, jud. Neamt, pe teritoriul canonic al Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului din cadrul Mitropoliei Moldovei si Bucovinei.Potrivit Statutului pentru Organizarea si Functionarea Bisericii Ortodoxe Române (art. 111, alin. 3), Sinodul Mitropolitan „vegheaza ca pe cuprinsul Mitropoliei sa fie aparate si promovate credinta ortodoxa, unitatea liturgica si disciplina canonica a clerului si monahilor”. În conformitate cu aceasta prevedere statutara si pentru a înlatura confuziile care ar putea aparea în rândul credinciosilor ortodocsi cu privire la gruparea schismatica amintita, ierarhii Sinodului mitropolitan fac urmatoarele precizari:1. Asa-zisii clerici, autointitulatul ierarh si preoti, care alcatuiesc aceasta grupare aflata în afara Bisericii Ortodoxe, au fost sanctionati de catre organismele abilitate ale eparhiilor de care au apartinut din cauza încalcarii sfintelor canoane: practici neortodoxe oculte, imoralitate, recasatorire (unii dintre acestia aflându-se, în prezent, la cea de-a treia casatorie). Chiar daca li s-a retras dreptul de slujire a celor sfinte în urma depunerii din treapta sau a caterisirii, acesti fosti preoti puteau ramâne, ca laici, în Biserica, unde, prin pocainta si îndreptare, ar fi lucrat la mântuirea proprie. Au ales însa, ca forma de protest si nesupunere fata de rânduielile bisericesti, înfiintarea unei asa-zise biserici, întarind astfel cuvântul Sfântului Apostol Ioan: „Dintre noi au iesit, dar nu erau de-ai nostri, caci de-ar fi fost de-ai nostri, ar fi ramas cu noi; ci ca sa se arate ca nu sunt toti de-ai nostri, de aceea au iesit” (1 Ioan 2, 19).2. Ierarhii si organismele eparhiale ale Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, având datoria de a împlini si respecta hotarârile sfintelor canoane, nu puteau îngadui în Biserica astfel de situatii. Cazurile respective au fost tratate cu atentie, cu rabdare, cu îngaduinta, apelându-se, de multe ori, la pogoramântul bisericesc, așteptându-se îndreptarea lor, lucru ce nu s-a întâmplat. În cele din urma, constatând neîndreptarea si lipsa de pocainta a acestor foști preoti, s-a aplicat sanctionarea lor, conform sfintelor canoane.3. Aducem la cunostinta preotilor si credinciosilor ca aceasta grupare anarhica nu este recunoscuta si nu se afla în comuniune cu nicio Biserica Ortodoxa canonica. Îndemnam crestinii ortodocsi sa fie vigilenți și sa nu se lase înșelați de catre acești foști preoți, sa nu-i urmeze si sa nu frecventeze așa-zisele slujbe ale acestora. Toate actele liturgice, slujbele religioase savârsite de catre acesti fosti preoti, care au fost caterisiți sau depuși din treapta, nu sunt valide.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 626
Id: 39033
Data: Mar 21, 2014
Imagine:

Data: Mar 21, 2014

Data: Mar 21, 2014

Data: Mar 21, 2014

Data: Mar 21, 2014

Data: Mar 21, 2014

Data: Mar 21, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).