In legatura cu punctul de vedere al Bisericii Adventiste de Ziua a Şaptea din Romania, care isi exprima dezacordul fata de propunerea mentionarii distincte in art. 1 din Constitutia Romaniei a rolului istoric al Bisericii Ortodoxe Romane in constituirea si modernizarea statului roman, precizam:Articolul propus in Constitutia Romaniei referitor la rolul Bisericii Ortodoxe si al celorlalte culte in constituirea si modernizarea statului roman respecta atat adevarul istoric privind cultul majoritar, cat si principiul egalitatii cultelor recunoscute din Romania, asa cum este stipulat in Legea Cultelor, art. 9, alin. 2.Prin evidentierea distincta, dar nu exclusiva, a rolului istoric al Bisericii Ortodoxe Romane in constituirea si modernizarea statului roman se recunoaste adevarul ca primul dintre cultele din Romania, cel mai vechi, mai numeros si mai extins geografic, a avut o contributie majora in constituirea si modernizarea statului roman.Cele optsprezece culte recunoscute in Romania sunt egale in fata legii, dar in context istoric primul dintre ele a avut o contributie spirituala si materiala majora sau distincta in constituirea si modernizarea statului roman prin contributia lui la Unirea Principatelor (1859), Razboiul de Independenta (1877) si Unirea cea Mare (1918). Daca Biserica Ortodoxa Romana s-a nascut odata cu formarea poporului roman, in urma predicarii Evangheliei Mantuitorului Iisus Hristos in partile Dobrogei (parte a provinciei romane Scythia Minor), despre Biserica Adventista de Ziua a Şaptea se poate spune ca a aparut in istoria poporului roman abia la inceputul secolului al XX-lea. Deoarece Biserica Ortodoxa Romana se distinge net de celelalte culte ca extindere in timp, spatiu si numar de membri (principiul distinctiei contributiei aduse in istorie), in Statutul pentru organizarea si functionarea Bisericii Ortodoxe Romane, aprobat prin hotarare de Guvern, se mentioneaza specificul ei de Biserica nationala si majoritara potrivit vechimii apostolice, traditiei, numarului de credinciosi si contributiei sale deosebite la viata si cultura poporului roman. Biserica Ortodoxa Romana este Biserica neamului romanesc (art. 5, alin. 2).O astfel de distinctie a rolului istoric important al unui cult in istoria statelor europene se regaseste si in Constitutiile altor state, in care Bisericile majoritare sunt mentionate in mod explicit, fara ca Bisericile sau cultele minoritare sa fie excluse (de exemplu: in Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Suedia, Finlanda, Italia, Portugalia, Grecia, Cipru etc.). In mod similar, pe plan politic, in Organizatia Natiunilor Unite (ONU) toate statele membre sunt egale, insa doar cateva sunt membre permanente in Consiliul de Securitate al ONU, datorita rolului sau importantei lor in relatiile internationale.In concluzie, articolul propus in preambulul Constitutiei Romaniei privind rolul istoric al Bisericii Ortodoxe Romane si al celorlalte culte religioase in constituirea si modernizarea statului roman respecta atat principiul egalitatii cultelor, cat si principiul contributiei istorice distincte al unuia dintre aceste culte.Biroul de Presa al Patriarhiei Romane
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 620
Id: 32218
Data: Jul 2, 2013
Imagine:

Data: Jul 2, 2013

Data: Jul 2, 2013

Data: Jul 2, 2013

Data: Jul 2, 2013

Data: Jul 2, 2013

Data: Jul 2, 2013
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).