Glasul Bisericii este receptat de oamenii cu suflet mare

BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE ne informeaza: In legatura cu articolele intitulate Trustul de presa al Bisericii Ortodoxe Romane si De ce e Biserica Ortodoxa Romana muta?, postate pe site-ul de stiri HOT NEWS in ziua de 21 februarie 2012, precizam:In materialele de presa postate de HOT NEWS se face o prezentare vadit tendentioasa si lacunara a Centrului de Presa BASILICA al Patriarhiei Romane care a fost infiintat in anul 2007 cu un scop misionar, iar nu unul comercial. Precizam ca in momentul infiintarii s-a evitat termenul de trust care, in general, are o conotatie comerciala, si s-a optat pentru cel de centru considerat mai potrivit cu statutul, identitatea si scopurile sale. Misiunea Centrului de presa al Patriarhiei Romane este de promovare si cultivare a valorilor si spiritualitatii ortodoxe, de intarire a comuniunii dintre cler si credinciosi, de sprijinire a dezvoltarii comunitatilor locale si de incurajare a dialogului credintei crestine cu filosofia, stiinta, arta si alte domenii de manifestare ale spiritului uman creator de valori perene etc. (conform art. 5 din Statutul de organizare si functionare al Centrului de Presa BASILICA).Spre deosebire de institutiile media particulare care nu isi declara public in totalitate sursele de finantare, posturile de radio si televiziune TRINITAS si publicatiile Lumina sunt sustinute financiar de catre parohiile si manastirile Arhiepiscopiei Bucurestilor si din alte eparhii ale Patriarhiei Romane din tara si strainatate, acestea fiind si principalii beneficiari ai programelor difuzate. Prin urmare, programele radio-tv si publicatiile Patriarhiei Romane accentueaza spiritualul, iar nu senzationalul, lucrarea pastorala si nu dezbaterea politica, deoarece societatea secularizata de astazi, marcata de individualism materialist si nihilism, are mare nevoie de comuniune si speranta. Ca atare, este firesc ca programele difuzate de radioul, televiziunea si cotidianul Bisericii sa tina cont de nevoile spirituale ale parohiilor care le sustin, in timp ce posturile comerciale private tin cont de comanda celor care le finanteaza. In concluzie, chiar daca unii mai sunt inca tulburati de faptul ca Biserica are propriul Centru de presa, le reamintim ca acesta nu se aseamana si nici nu se concureaza cu institutiile media laice, ci are o orientare spirituala potrivita specificului misiunii Bisericii in societate, iar nu una politica, secularizata si comerciala.Institutiile media private se lupta pentru castigarea succesului imediat si pentru a fi la moda zilei , succes evaluat matematic, in timp ce Biserica urmareste cresterea spirituala in credinta si comuniune a oamenilor. Ca orice institutie publica, Patriarhia Romana, prin Biroul de Presa si Relatii Publice, comunica des cu institutiile media din tara si strainatate. Conform hotararii Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, solicitarile din partea mass-media se adreseaza birourilor de presa ale Patriarhiei Romane sau eparhiilor acesteia, care desemneaza un reprezentant (cleric sau mirean) pentru a participa la o emisiune radio-tv si a exprima punctul de vedere al Bisericii la o problema aflata in dezbatere. Sunt desemnati preoti sau mireni care pot exprima cu claritate opinia Bisericii si sunt la curent cu cele mai recente hotarari ale Sfantului Sinod sau pozitii oficiale ale Patriarhiei Romane in diferite chestiuni aflate in dezbatere publica. Hotararea Sfantului Sinod a avut in vedere si faptul ca, deseori, opinia exprimata de unii preoti dornici de a aparea cat mai des in mass-media a provocat confuzie, opinia acestora fiind considerata drept pozitia oficiala a Bisericii. Pe de alta parte, in cazurile de incalcare flagranta a deontologiei profesionale de catre unele trusturi media laice preocupate mai mult de senzational, decat de informarea corecta a opiniei publice, Patriarhia Romana isi rezerva dreptul de a reconsidera sau amana colaborarea cu institutii evident ostile Bisericii. Daca domnul Vlad Mixich ar fi contactat de la inceput Biroul de presa al Patriarhiei Romane pentru a solicita prezenta unui preot la emisiunea domniei sale, ar fi primit cu promptitudine sprijinul necesar, asa cum s-a intamplat atunci cand a cerut sa vorbeasca cu purtatorul de cuvant al Patriarhiei Romane. In concluzie, Patriarhia Romana nu este muta in relatia cu mass-media, ci este fidela unor relatii de comunicare si colaborare corecte in beneficiul societatii romanesti, iar glasul Bisericii este totdeauna bine receptat de oamenii cu suflet mare.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 386

Id: 20111

Data: Feb 22, 2012

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar