In Duminica dupa Botezul Domnului, Biserica Ortodoxa a facut pomenirea inceputului propovaduirii Domnului Iisus Hristos. In cuvantul de invatatura rostit in Paraclisul "Sfantul Grigorie Luminatorul" din Resedinta patriarhala, Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, a talcuit cuvintele "Poporul care statea in intuneric a vazut lumina mare si celor ce sedeau in latura si umbra mortii lumina le-a rasarit".Cuvintele profetice au fost rostite prima data de proorocul Isaia care a vorbit despre propovaduirea Mantuitorului Iisus Hristos sub forma unei luminari sau vestiri a unei lumini. Cei din intunericul nestiintei au vazut lumina, iar celor care erau in pacate si sub stapanirea mortii le-a rasarit o lumina izbavitoare. "Proorocul Isaia a prevazut, prezis si prevestit aceasta lumina mare a prezentei lui Hristos ca Dumnezeu-Omul intre oameni. Lumina mare care s-a aratat poporului evreu este deplinatatea descoperirii dumnezeiesti prin Iisus Hristos. Lumina revelatiei sau descoperirii dumnezeiesti s-a aratat treptat prin legea lui Moise, prin prooroci. Este o lumina care creste in etape. Acum insa, in Iisus Hristos S-a aratat plinatate a luminii fiindca El este Fiul sau Cuvantul vesnic al lui Dumnezeu Care s-a facut om. Dumnezeu Cuvantul vorbea in Vechiul Testament prin harul Duhului Sfant folosindu-se de diferiti oameni alesi, ca trimisi ai lui Dumnezeu. Acum El Insusi se face trup, se face om si este aproape de oameni si a devenit tocmai ceea ce iubea - adica om - pentru mantuirea oamenilor", a spus Preafericitul Parinte Patriarh Daniel, dupa cum informeaza "Ziarul Lumina".Hristos este lumina lumii nu numai pentru ca descopera deplin pe Dumnezeu si lumineaza constiinta oamenilor, ci El este izvorul intregii existente. El a chemat de la nefiinta la fiinta pe om si intreaga creatie. "Lumina mare este Hristos, Lumina lumii. De ce este Hristos Lumina Lumii? Pentru ca intreg universul a fost facut de Dumnezeu Tatal impreuna cu Fiul si cu Duhul Sfant, dar universul intreg, toata lumea vazuta si nevazuta, s-a facut in Fiul, prin Fiul si pentru Fiul. Creatia intreaga este darul lui Dumnezeu pentru Fiul sau care vine in lume, sfinteste lumea si o prezinta Tatalui ca ofranda sfintita. Dumnezeu Cuvantul este lumina sau sensul ultim al universului, de aceea Sfantul Ioan Evanghelistul spunea ca "Intru El era viata si viata era lumina oamenilor". Lumina existentei fiecarei om este viata Mantuitorului Iisus Hristos. Hristos este lumina cea mare deoarece pana la Hristos poporul evreu statea in nedeplinatatea descoperirii. Se spune ca statea si "in intuneric si in latura mortii" in intelesul de intunericul pacatului, ca, desi cunostea partial descoperirea dumnezeiasca, poporul nu asculta de legea lui Moise, incalca poruncile si deci cadea adesea in intunericul pacatului", a explicat Preafericirea Sa.Evanghelia ca o luminaCand vorbeste de lumina, proorocul Isaia se refera si la Sfanta Evanghelie, la vestea cea buna a mantuirii lumii in Iisus Hristos. "Acum Cuvantul lui Dumnezeu este prezentat in Evanghelia Sa care ne arata nu numai cuvintele, ci si faptele mantuitoare ale Domnului Hristos. Deci, lumina mare care se arata lumii, mai intai poporului evreu si apoi celorlalte popoare, este Evanghelia lui Hristos care-L talmaceste pe Hristos, il exprima pe Hristos. Hristos si Evanghelia Sa sunt una, intrucat Evanghelia are ca si continut pe insusi Hristos, Lumina lumii", a aratat Patriarhul Romaniei.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 715
Id: 27558
Data: Jan 14, 2013
Imagine:

Data: Jan 14, 2013

Data: Jan 14, 2013

Data: Jan 14, 2013

Data: Jan 14, 2013
Data: Jan 14, 2013

Data: Jan 14, 2013
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
CAPITOLUL XIII – Despre virtutea discernamantului gandurilor si a starilor duhovnicesti
CAPITOLUL I – Despre dragostea dumnezeiasca
CAPITOLUL XLIV – Despre rabdare in incercari si ispite si cum sa ne luptam
CAPITOLUL XIX – Despre recunostinta si despre gandurile bune
CAPITOLUL XXX – Despre cuget si ganduri
CAPITOLUL IX – Despre simplitate
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).