Maica Domnului - de la moarte la Viata

Biserica Ortodoxa cinstește la 15 august Adormirea Maicii Domnului. Cu acest prilej, în cele ce urmeaza va prezentam articolul Maica Domnului - de la moarte la Viata, publicat în Ziarul Lumina din data de 2 august 2008, semnat de pr. asist. Silviu TUDOSE:„Ceea ce ai nascut Viata, la viata cea fara de moarte ai trecut, prin cinstita Adormirea ta, înconjurându-te Îngerii, Domniile si Puterile, Apostolii, Proorocii si toata faptura; iar Fiul tau a primit cu preacuratele Sale mâini sufletul tau cel fara de prihana, Fecioara-Maica, dumnezeiasca Mireasa.“ (stihira din Laudele praznicului Adormirii Maicii Domnului)***În Biserica Ortodoxa, trecerea la cele vesnice a Maicii Domnului este numita „Adormire“, sugerând, parca, mai degraba ca a fost vorba de un somn trecator decât de o moarte reala si evidenta. Acest lucru ne poate duce cu gândul la presupunerea ca Maica Domnului n-ar fi cunoscut moartea, ci ar fi fost direct ridicata la ceruri de Fiul sau Cel iubit, mai ales ca în ea nu ramasese nici o urma a pacatului, si cel stramosesc fiind curatit în momentul Buneivestiri. Mai mult, cunoastem, în istoria sfânta, cazuri de oameni alesi si drepti înaintea lui Dumnezeu care nu au cunoscut moartea si au fost învredniciti de o mutare minunata la cele nestricacioase. Este cazul Sfântului Mare Prooroc Ilie Tesviteanul sau al lui Enoh. Asadar, din moment ce ei au primit acest dar din partea lui Dumnezeu, cum de ceea ce „a nascut Viata“ si este „mai cinstita decât heruvimii si mai slavita fara de asemanare decât serafimii“ nu a primit aceeasi rasplata? Explicatia cea mai întâlnita si care poate fi oricând suficienta este legata de faptul ca Fecioara Maria nu poate fi despartita nicicum de Fiul sau. În deplina ascultare fata de Acesta, participa la Rascumpararea pe care o împlineste pentru întreg neamul omenesc. Daca Mântuitorul Iisus Hristos este Noul Adam, Maica Domnului îsi asuma rolul de Noua Eva. Daca Însusi Ziditorul lumii, Cuvântul lui Dumnezeu, a murit si a înviat, Maica Domnului nu putea sa nu se supuna si ea mortii, cunoscând, ulterior, si învierea, prin ridicarea cu trupul la cer, când Fiul „a primit cu preacuratele Sale mâini sufletul sau cel fara de prihana“. De aceea, în icoanele Adormirii Maicii Domnului, Mântuitorul poarta în brate un copil înfasurat în scutece, care seamana izbitor de mult cu Pruncul Iisus din icoana Nasterii. Este reprezentarea sufletului Maicii Sale, purtat pe brate, ca un gest de recunostinta fata de cea care L-a purtat în pântece. Asadar, Maica Domnului nu putea refuza moartea, chiar daca era Maica Vietii. Asemenea Fiului ei, dupa marturia Sfintilor Parinti, a înviat din morti, asezându-se de-a dreapta Împaratului ceresc, împlinindu-se astfel proorocia lui David, care cânta în psalmii sai: „Scoala-Te, Doamne, întru odihna Ta, Tu si chivotul sfinteniei Tale“ (Psalm 131, 8).

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 469

Id: 43184

Data: Aug 15, 2014

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).