Duminica a 7-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut din Capernaum) Matei 9, 27-35În vremea aceea, pe când trecea Iisus, doi orbi se tineau dupa El, strigând si zicând: Miluieste-ne pe noi, Fiule al lui David! Iar dupa ce a intrat în casa, au venit la El orbii si Iisus i-a întrebat: Credeti ca pot sa fac Eu aceasta? Zis-au Lui: Da, Doamne! Atunci S-a atins de ochii lor zicând: Dupa credinta voastra fie voua! Şi s-au deschis ochii lor. Iar Iisus le-a poruncit cu asprime, zicând: Vedeti, nimeni sa nu stie. Dar ei, iesind, L-au vestit în tot tinutul acela. Şi, plecând ei, iata au adus la El un om mut, având demon. Şi, fiind scos demonul, mutul a grait. Iar multimile se minunau zicând: Niciodata nu s-a vazut asa ceva în Israel. Dar fariseii ziceau: Cu domnul demonilor scoate pe demoni. Şi Iisus strabatea toate cetatile si satele, învatând în sinagogile lor, propovaduind Evanghelia Împaratiei si vindecând toata boala si toata neputinta în popor.Numai Sfântul Evanghelist Matei prezinta vindecarea celor doi orbi si apoi a unui mut demonizat dupa ce a savârsit minunea învierii fiicei lui Iair. Ceilalti Evanghelisti nu relateaza aceste minuni.Cei doi orbi asteptau pe Domnul. De aceea, Sfântul Evanghelist Matei îsi începe istorisirea în felul urmator: Şi trecând pe acolo Iisus, l-au urmat doi orbi, strigând si zicând: Miluieste-ne, Fiul lui David. Marturisirea aceasta era corecta, dar insuficienta. Iisus este Mesia, de aceea marturisirea orbilor era corecta. Dar, prin ceea ce este, El întrece sperantele iudaice. Orbii auzisera ca Mântuitorul Hristos vindeca pe slabanogi, pe leprosi, pe îndraciti si ca tocmai înviase pe fiica lui Iair, care fusese moarta. Ei au înteles ca acestui mare Facator de minuni nu i-ar fi greu sa le redea si lor lumina ochilor.Cei doi orbi, femeia cananeanca (Mt. 15, 22) sau multimea la intrarea triumfala în Ierusalim (Mt. 21, 9, 15) îi dau Mântuitorului Iisus acest apelativ de „Fiu al lui David“, totusi niciodata în Sfintele Evanghelii Iisus nu foloseste El Însusi pentru Sine acest titlu. Iar daca Sfântul Matei foloseste titlul de „Fiul lui David“ în chiar primul verset al Evangheliei sale - „Cartea neamului lui Iisus Hristos, fiul lui David, fiul lui Avraam“ (Mt. 1, 1), cu scopul evident de a sublinia adevarul Întruparii, totusi, constient de insuficienta acestui titlu ca marturisire hristologica, el nu-l mai foloseste niciodata în exprimarile care-i sunt proprii, ci reda numai folosirea sa de catre altii, care recunosc în Iisus pe Mesia Cel asteptat, dar carora nu li s-a relevat, ca lui Petru, taina dumnezeirii Sale, ca Fiu al lui Dumnezeu, pe care Domnul l-a si fericit, pentru ca nu trupul si sângele i-au descoperit adevarul, ci Tatal Lui, Care este în ceruri. Fiindca toti iudeii cunosteau fagaduinta lui Dumnezeu, pe care o facuse regelui David, ca Mesia va fi coborâtor din neamul acestuia cu toate prerogativele si darurile Sale, ei credeau ca este totusi numai un om. Din Vechiul Testament, evreii nu descifreaza taina dumnezeirii lui Mesia.Mântuitorul Hristos nu comenteaza, nici nu respinge titlul mesianic, care avea nuanta etnico-politica în gura unui iudeu, ci îi da adevaratul continut prin vindecarea pe care o savârseste imediat. În vremea aceea, tot poporul astepta sa vina Mesia, ca sa elibereze poporul lui Dumnezeu. Asadar, cei doi orbi, care la suflet erau mai luminati decât cei care aveau ochii sanatosi, întelegeau si credeau ca Iisus este Mesia cel asteptat. Ei Îl numesc asa si Îl marturisesc în mijlocul poporului ca Fiu al lui David. Ce importanta avea pentru orbi ca fariseii si carturarii aveau ochi sanatosi, ca citisera Legea, ca vazusera fata Domnului, câta vreme ochii sufletului lor erau închisi? Orbii au recunoscut pe Fiul lui David, pe care nu L-au recunoscut cei care vedeau bine. Asa si astazi sunt multi care au lumina stiintei, dar se arata mai orbi decât cei nestiutori de carte când este vorba sa vada lumina Evangheliei si sa primeasca adevarul cel mântuitor al lui Hristos.Mai multe detalii în Ziarul Lumina.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 532
Id: 42726
Data: Jul 26, 2014
Imagine:

Data: Jul 26, 2014

Data: Jul 26, 2014

Data: Jul 26, 2014

Data: Jul 27, 2014

Data: Jul 27, 2014

Data: Jul 27, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).