O semnatura pentru viata

Ziarul Lumina publica in ediția de astazi, 27 mai 2013, o ampla analiza, aparuta sub semnatura Diac. George Aniculoaie, cu privire la susținerea inițiativei cetațenești europene Unul dintre noi. Patriarhia Romana sustine aceasta initiativa care are drept scop ridicarea nivelului de protectie juridica in Uniunea Europeana a demnitatii, a dreptului la viata si a integritatii fiecarei fiinte umane de la conceptie. In continuare, redam integral articolul intitulat O semnatura pentru viata:Romanii, impreuna cu cetatenii din celelalte state membre ale UE, sunt chemati sa spuna NU activitatii care implica distrugerea de embrioni umani. Pana la data de 1 noiembrie 2013, minim 1 milion de europeni trebuie sa semneze initiativa cetateneasca europeana Unul dintre noi. Noi, romanii crestini, trebuie sa luptam impotriva acestor experimente ucigase deoarece credem ca embrionul uman este cu adevarat persoana din momentul unirii celor doua celule germinale umane. Patriarhia Romana a facut publica sustinerea initiativei Unul dintre noi, ce are drept scop ridicarea nivelului de protectie juridica in UE a demnitatii, a dreptului la viata si a integritatii fiecarei fiinte umane de la conceptie, potrivit Biroului de presa al Patriarhiei Romane. Conform site-ului www.oneofus.eu, dedicat initiativei cetatenesti Unul dintre noi, prin semnatura noastra solicitam UE sa inceteze finantarea activitatilor care includ distrugerea embrionilor umani, in mod deosebit in domeniile cercetarii, ajutorului pentru dezvoltare si sanatate publica. Fidela credintei sale ca viata specific umana incepe din momentul fertilizarii ovocitului femeii, cand se constituie zigotul, Patriarhia Romana atrage atentia asupra faptului ca distrugerea de embrioni umani este un act inacceptabil din punctul de vedere al celei mai elementare etici, din punct de vedere omenesc, din punct de vedere spiritual-moral. Pr. Vasile Raduca, profesor de teologie morala si bioetica la Facultatea de Teologie din Bucuresti, ne-a spus ca Biserica nu accepta interventia pe embrion, din motive care n-au nici o legatura cu sanatatea viitorului prunc. In masura in care interventia pe embrion urmareste sanatatea acestuia, Biserica nu este impotriva, dat fiind faptul ca in embrionul insusi pot sa fie forme maladive, care sunt tot atatea forme de manifestare a raului si a anormalitatii. Tot pr. Vasile Raduca continua si spune ca Biserica nu condamna sau nu dezaproba interventia pe embrion grosso modo; ea este de acord cu interventia pe embrion care se face in perspectiva insanatosirii acelei fiinte umane, dar nu accepta interventia determinata de cu totul alte motive decat sanatatea embrionului. Ne nastem intr-o natura afectata de pacat, afectata de rau, forme de rau manifestate mai mult sau mai putin evident. Prin urmare, in masura in care, in evolutia embrionului uman, se constata foarte devreme situatii care ar duce la boli incurabile, si in masura in care se poate interveni de la acest nivel spre a se vindeca fiinta zamislita, Biserica Ortodoxa intelege si nu condamna, pentru ca interventia urmareste un bine. Dar in masura in care nu se porneste de la aceasta motivatie, ci de la cu totul alta motivatie, atunci interventiile pe embrionul uman nu sunt acceptate. Deci orice experiment care are ca finalitate distrugerea embrionului uman este un atentat la viata omului, pentru ca Biserica invata ca embrionul uman este fiinta umana din momentul constituirii zigotului. In evolutia embrionului uman (adica zigotul nidat, dupa 14 zile de la constituirea sa) nu se constata niciodata vreun moment in care el ar fi altceva decat a fost inainte. Toata evolutia este o crestere organica fara sincope. Aceasta arata ca, din momentul conceperii acestei fiinte umane, din fiinte umane vii, ea nu poate sa fie altceva decat fiinta umana cu totul specifica (nu se confunda nici cu trupul mamei, nici cu alta fiinta). Nu apare nimic din nimic. Şi dintr-o fiinta umana nu se poate zamisli mai intai alta fiinta, ca dupa aceea sa devina fiinta umana. Se zamisleste o fiinta umana, printr-o mare taina a lui Dumnezeu, fiinta care din momentul zamislirii este trup si suflet. Iar trupul acesta se dezvolta organic, determinat tocmai de prezenta sufletului in aceasta structura organica numita trup. Cum sa zamisleasca doua persoane mai intai ceva care nu are nimic personal in ea? Şi daca are ceva personal inseamna ca automat aceasta fiinta are suflet, explica pr. prof. Vasile Raduca.S-au strans pana acum 450 de mii de semnaturiDin aceste motive, convinsa de misiunea sa importanta intr-o societate ce se indeparteaza tot mai mult de reperele moral-spirituale crestine, Reprezentanta Patriarhiei Romane pe langa institutiile europene a promovat si aparat constant demnitatea umana in cadrul dialogului cu institutiile europene. Astfel, alaturi de Comisia Episcopatelor (Romano-Catolice) din Europa (COMECE), a sustinut activ amendarea articolelor care privesc aspecte etice in problema finantarii cercetarii pe embrioni umani a noului program-cadru de cercetare 2014-2020, numit Orizont 2020. Programul acesta cadru este prevazut sa aiba un buget de 80 de miliarde de euro pentru promovarea inovarii si a dezvoltarii in UE. De aceea, s-a facut un lobby foarte puternic inainte, de catre mari firme din industria de cercetare in special, ca UE nu numai sa permita, ci sa si finanteze cercetarea pe embrioni umani. Motivul principal avansat de ei fiind necesitatea prelevarii de celule stem embrionare cu rol terapeutic. Insa procesul de derivare al acestora implica in mod necesar distrugerea de embrioni umani in faza incipienta de dezvoltare, fapt care nu pare sa-i preocupe catusi de putin. De fapt, scopul lor principal este unul economic, de castigare de cat mai multi bani, si nu sanatatea fiintei umane, explica pr. Sorin Şelaru, directorul Reprezentantei Patriarhiei Romane pe langa institutiile europene. Din cele 1 milion de semnaturi necesare pentru ca initiativa Unul dintre noi sa fie inaintata Comisiei Europene, pana acum s-au strans aproximativ 450 de mii de semnaturi. Ca tara noastra sa poata participa la aceasta initiativa trebuie sa stranga minim 24.750 de semnaturi ale cetatenilor romani. Pana ca Patriarhia Romana sa isi dea sprijinul oficial, erau adunate doar 2.000, spune pr. Sorin Şelaru. O alta regula ca initiativa sa fie valabila consta in faptul ca semnatarii trebuie sa fie cetateni din cel putin 7 tari membre UE. Datele personale nu vor fi utilizate in nici un alt scop de Comisia Europeana si vor fi distruse dupa data incheierii procedurilor administrative. Daca pana la data de 1 noiembrie se va aduna numarul necesar de semnaturi, Comisia va examina initiativa, existand posibilitatea de a face o propunere legislativa care va fi prezentata Parlamentului si Consiliului.  Unul dintre noi solicita UE sa inceteze finantarea activitatilor care includ distrugerea embrionilor umani, fundamentandu-se si pe definitia embrionului uman ca fiind inceputul dezvoltarii fiintei umane, care a fost data intr-o decizie din octombrie 2011 a Curtii de Justitie a Uniunii Europene (Brustle vs Greenpeace). Initiativa se bazeaza pe un sprijin larg: Biserici, politicieni, parlamentari europeni si leaderi din societatea civila.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 764

Id: 31199

Data: May 27, 2013

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).