]]>Domnul Larenţiu Mihu, redactor şef adjunct al cotidianului România Liberă, a publicat în ziarul menţionat editorialul intitulat “De ce se scufundă Patriarhul odată cu Ponta”. Chiar dacă opiniile domniei sale poate că nu meritau nici un răspuns, având în vedere partizanatul său politic evident, precum şi al publicaţiei al cărei redactor-şef adjunct este, totuşi, pentru informarea corectă a publicului cititor al publicaţiei România Liberă şi a opiniei publice reamintim: Sprijinul financiar de la bugetul de Stat pentru Cultele religioase recunoscute din România este o responsabilitate asumată de Statul român după secularizarea averilor bisericeşti (1863) şi confiscarea celorlalte proprietăţi ale acestora de către regimul comunist după anul 1948. În momentul în care în România va fi rezolvată problema restituirii tuturor proprietăţilor bisericeşti care să devină sursă de întreţinere a locaşurilor de cult şi a celorlalte imobile bisericeşti, precum şi de susţinere a activităţilor pastoral-misionare, social-filantropice, educaţionale şi culturale ale Bisericii în favoarea societăţii româneşti, se poate pune în discuţie sprijinul financiar primit de Culte de la bugetul de Stat. Redactorul şef adjunct al cotidianului România Liberă încearcă să creeze falsa impresie că doar Guvernul actual al României sprijină Biserica după bunul plac şi din interese electorale imediate. Domnia sa dovedeşte o memorie selectivă întrucât, dacă ar fi făcut o minimă documentare, ar fi descoperit că toate guvernele României de după 1990 au acordat sprijin financiar Cultelor religioase din România, potrivit prevederilor legale. Astfel, conform Legii Cultelor nr. 489/2006, Statul român recunoaşte cultelor rolul spiritual, educaţional, social-caritabil, cultural şi de parteneriat social, precum şi statutul lor de factori ai păcii sociale (…). Autorităţile publice cooperează cu cultele în toate domeniile de interes comun şi sprijină activitatea acestora (articolele 7 şi 9). (…) Cultele recunoscute pot beneficia, la cerere, de sprijin material din partea statului, pentru cheltuielile privind funcţionarea unităţilor de cult, pentru reparaţii şi construcţii noi, în raport cu numărul credincioşilor, conform ultimului recensământ, şi cu nevoile reale. Statul sprijină activitatea Cultelor recunoscute şi în calitate de furnizori de servicii sociale (articolul 10, alin. 6 şi 7). Ca atare, acest sprijin financiar nu este oferit de reprezentanţii autorităţilor de Stat în mod arbitrar şi din propriul buzunar, ci de la Bugetul de Stat ai cărui contribuabili sunt în proporţie de peste 87% creştini-ortodocşi. În plus, acesta se acordă nu doar Bisericii Ortodoxe Române, ci şi celorlalte Culte religioase recunoscute din România. Mai mult, situaţia din România se regăseşte în majoritatea Statelor Uniunii Europene unde, autorităţile publice sprijină Cultele religioase pentru activitatea socială, educaţională, culturală desfăşurată în favoarea cetăţenilor, inclusiv prin susţinerea financiară a construirii de noi locaşuri de cult, consolidarea şi restaurarea celor existente (de exemplu: Belgia, Croaţia, Luxemburg, Olanda, Slovacia etc.). Această realitate este prevăzută în Tratatul pentru Funcţionarea Uniunii Europene (TFUE) de la Lisabona (2012), unde se precizează că „Uniunea respectă şi nu aduce atingere statutului de care beneficiază, în temeiul dreptului naţional, Bisericile şi asociaţiile sau comunităţile religioase din Statele membre” (art. 17, alin. 1). Sprijinul financiar de la Bugetul de Stat nu creează obligaţii de implicare politică Bisericii, aşa cum insinuează în mod tendenţios jurnalistul cotidianului România Liberă.Conform hotărârilor Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, fundamentate pe învăţătura şi canoanele Bisericilor Ortodoxe, clerului ortodox român îi este interzis să desfășoare activităţi cu caracter partinic în comunităţile de credincioși pe care le păstorește. Ca atare, implicarea politică partizană a clerului ortodox este contrară hotărârilor Sfântului Sinod și dezaprobată de credincioși. Aşa cum a dovedit în ultimii 25 de ani, Biserica îşi păstrează neutralitatea politică şi cooperează în favoarea interesului naţional şi a binelui comun în societate cu toţi reprezentanţii autorităţilor statului român aleşi în mod democratic indiferent de culoarea lor politică. În concluzie, în editorialul publicat în România Liberă, domnul Laurenţiu Mihu încearcă să influenţeze opinia publică printr-o interpretare răutăcioasă, rod al preferinţelor şi intereselor electorale de moment. Se constată din nou că partizanatul politic afectează obiectivitatea jurnalistică şi informarea corectă a publicului cititor! BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE
Download: Click for download attached file: Partizanatul politic afecteaza obiectivitatea jurnalistica
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 674
Id: 44821
Data: Oct 29, 2014
Imagine:
]]>Părintele Profesor Dumitru Radu a trecut la Domnul. Considerat unul dintre cei mai mari profesori de teologie sistematică din Biserica Ortodoxă Română, el a trecut la cele veşnice aseară, .....
Data: Oct 29, 2014
]]>Biserica Ortodoxă îl sărbătoreşte în fiecare an, la data de 28 octombrie, pe Sfântul Mitropolit Iachint de la Vicina. Acesta a fost canonizat la 26 septembrie .....
Data: Oct 29, 2014
]]>În Duminica a XXIII-a după Rusalii și în ziua prăznuirii Sfântului Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de Mir, a fost prilej de aleasă bucurie duhovnicească pentru credincioşii .....
Data: Oct 29, 2014
]]>Cu binecuvântarea Preasfinţitului Părinte Vincenţiu Episcopul Sloboziei şi Călăraşilor, Corala Sfântul Mare Mucenic Mina a Protopopiatului Slobozia a susţinut în perioada 20-23 .....
Data: Oct 29, 2014
]]>Prin punerea turlei bisericii și a acoperișului s-a încheiat, recent, prima fază a construcției bisericii și a Centrului social-cultural ale Parohiei Verona 1, Italia. „Prin .....
Data: Oct 29, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
31 - IPS Pimen - Cuvant la hramul Pogorarea Duhului Sfant al Manastirii Dragomirna - 31 mai 2015
33 - Protos David Rosca - Despre grijile vietii - 21 iunie 2015
05 - Pr Dumitru Nechita - Duminica Sf Grigorie Palama - 16 mar 2014
12 - Pr David Rosca - Inaltare - 29 mai 2014
20 - Pr Dumitru Nechita - A doua zi de Pasti - 13-04-2015
06 - IPS Pimen - Vindecarea celor zece leprosi - 18 ian 2015
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).