Biroul de presa al Episcopiei Ortodoxe Romane a Oradiei a remis, astazi, 28 noiembrie 2012, un comunicat cu privire la diferendul patrimonial legat de biserica din satul Vintere - judetul Bihor prin care informeaza:Cu doua zile inainte de sarbatoarea Sfantului Apostol Andrei cel Intaichemat, Ocrotitorul Romaniei si a Sfantului Ierarh Andrei (Şaguna), Mitropolitul Transilvaniei si cu trei zile inaintea Zilei Nationale a Romaniei, simbol al unitatii nationale si spirituale a romanilor de pretutindeni, in dimineata zilei de 28 noiembrie 2012, cu incepere de la ora 8, s-a petrecut o noua agresiune greco-catolica impotriva credinciosilor ortodocsi, la granita de vest a tarii, langa Ungaria, in judetul Bihor, in localitatea Vintere.Nu este prima agresiune greco-catolica antiortodoxa din ultima vreme, ea inscriindu-se in sirul nefast al agresiunilor uniate la adresa credinciosilor majoritari ai tarii, indeosebi in ultimii ani si in special in judetele din partea de nord-vest a Transilvaniei, langa frontiera romano-maghiara, actiuni ce au un vadit caracter prozelitist, urmarind tulburarea echilibrului confesional existent si periclitand iresponsabil pacea sociala.Dupa o regie preabine cunoscuta si deja aplicata in mod perfid si in alte situatii (Valani de Beius, Vasad, etc.), in prezenta fortelor de ordine si cu executorul judecatoresc de fata, folosindu-se de hotarari judecatoresti partinitoare, sfidand procesele inca in curs, si facand apel la asa-zisi credinciosi ortodocsi , in fapt provocatori adusi anume pentru a crea situatii conflictuale si a le exacerba, neuitand sa invite si reprezentantii presei la scandal, in dimineata zilei de 28 noiembrie 2012, la Vintere, in judetul Bihor, greco-catolicii agresivi au pus, din nou, in pericol pacea sociala, incalcand grav Legea Cultelor din Romania, care stipuleaza rolul de factori ai pacii sociale pentru cultele religioase recunoscute oficial.Practicand provocarea, urmarind scandalul cu orice pret, unitii au profitat de pacea si linistea la care nu au sperat, desi atat de degradant s-au comportat, incat au mers pana la a bate la portile satenilor pentru a-i chema la biserica, unde era pregatita inceperea scandalului si filmarea acestuia, si au spart, hoteste, pe furis, biserica, intrand fraudulos in sfantul lacas, impreuna cu executorul judecatoresc si cu jandarmii, care si-au depasit atributiile, la comanda sefului lor actual, devenit, peste noapte, purtator de cuvant si sustinator de cauza al episcopiei unite de la Oradea.Singura biserica din Vintere face obiectul unui proces inca nefinalizat, cu privire la plata despagubirilor pentru investitiile necesare si utile efectuate asupra sfantului lacas si a stabilirii unui drept de retentie, pana la achitarea integrala a acestora de catre partea greco-catolica. In momentul de fata, exista o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, cu aplicare provizorie, pana la ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii ce se va pronunta in procesul anterior mentionat, care permite partii unite accesul zilnic in biserica, dar nu presupune parasirea sfantului lacas, nici predarea acestuia de catre partea ortodoxa, cum nu permite nici deposedarea parohiei ortodoxe de sfantul lacas prin intermediul executorului judecatoresc si al unitatii de jandarmi, in frunte cu comandantul Inspectoratului Judetean Bihor, prezent si activ la actiunea provocatoare si profund antipatriotica, inaintea sarbatoririi Zilei Nationale a Romaniei, fapt strigator la cer, in conditiile in care, in localitatea Vintere traiesc 676 credinciosi ortodocsi, iar greco-catolici sunt abia 12 indivizi, cu atat mai mult cu cat parohia ortodoxa a oferit despagubiri partii uniate, acceptate initial, dar respinse ulterior.Din pacate, credinciosii ortodocsi din Vintere au fost supusi, mai cu seama in cursul anului 2012, unor agresiuni permanente si fara precedent ca intensitate si ostilitate, unei hartuiri incredibile si de neconceput, stiut fiind ca vine din partea unor crestini. Amploarea maxima a hartuirii spirituale s-a inregistrat in timpul marilor perioade de post, care ar trebui respectate si de greco-catolici, ca timp privilegiat al rugaciunii si reculegerii, al abtinerii de la fapte rele, tulburari si inadmisibile provocari: Sfantul si Marele Post al Paresimilor, chiar si in Sfanta si Marea Saptamana a Patimirilor Mantuitorului, Postul Adormirii Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu si, acum, Postul Nasterii Domnului.Aceste actiuni unilaterale, de amenintare la adresa pacii sociale, de intimidare a credinciosilor Bisericii strabune, ai caror stramosi au ridicat, din piatra, cu bratele si pe cheltuiala lor, monumentala biserica din Vintere, astfel de provocari, straine simtamintelor crestinesti si total lipsite de eleganta, repetate dupa regia deja consacrata in anul 2012 la Vasad, in perioada pascala, nu pot contribui la buna intelegere intre oameni, distrug pacea confesionala, si asa destul de fragila, si fac imposibil dialogul. Ele ascund viclesuguri pe care le credeam demult apuse si denota o neintelegere inexplicabila, altfel decat din perspectiva materialista, a lectiilor, uneori dure, ale istoriei.Nici intr-un caz, gesturile de inamicitie si agresiune nu pot sta la baza raporturilor dintre comunitati chemate la convietuire. Atare fapte fac imposibila slujirea alternativa, in conditiile in care, fapt dovedit, mai devreme sau mai tarziu, credinciosii ortodocsi majoritari, dar nedreptatiti prin hotarari judecatoresti strambe, fie ele si definitive si irevocabile, sunt alungati din bisericile unde s-au botezat, cuminecat, cununat si prohodit atat ei, cat si mosii si stramosii lor.Facem apel la pace si liniste, si ii chemam pe bunii nostri credinciosi la trezvie duhovniceasca si rugaciune staruitoare catre Preasfanta Treime, Tatal si Fiul si Sfantul Duh, multumindu-le pentru statornicia in dreapta credinta si felicitandu-i pentru intelepciunea si demnitatea cu care au inteles sa respinga tentatia hibridului spiritual, fie el prezentat in cele mai stralucitoare si ispititoare oferte. De altfel, Consiliul Parohial al parohiei ortodoxe romane din Vintere a hotarat ridicarea unei noi biserici parohiale. Adevarat, adevarat zic voua: cel ce nu intra pe usa, in staulul oilor, ci sare pe aiurea, acela este fur si talhar.Iar cel ce intra prin usa este pastorul oilor.Acestuia portarul ii deschide si oile asculta de glasul lui, si oile sale le cheama pe nume si le mana afara.Şi cand le scoate afara pe toate ale sale, merge inaintea lor, si oile merg dupa el, caci cunosc glasul lui.Iar dupa un strain, ele nu vor merge, ci vor fugi de el, pentru ca nu cunosc glasul strainilor. (Ioan 10, 1-5)
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 739
Id: 26288
Data: Nov 28, 2012
Imagine:

Data: Nov 28, 2012

Data: Nov 28, 2012

Data: Nov 28, 2012

Data: Nov 28, 2012
Data: Nov 28, 2012
Data: Nov 28, 2012
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Cuvant pentru suflet - Invataturi din pateric ale Sf Antonie cel Mare
Cuvant pentru suflet - Canonul cel mare al Sf Andrei Criteanul (18 martie 2013)
Cuvant pentru suflet - Botezul Domnului si sfintirea noastra (03 ianuarie 2013)
Cuvant pentru suflet - Schimbarea la Fata a Domnului (05 08 2015)
Cuvant pentru suflet - Grijile lumii si sfarsitul vietii
Cuvant pentru suflet - Sfantul Vasile cel Mare Texte si alcatuiri alese (01 ianuarie 2013)
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).