Recunostinta este starea de comuniune intre Daruitor si primitor

Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, in cuvantul de invatatura rostit pe 20 ianuarie 2013 in Paraclisul Sfantul Grigorie Luminatorul din Resedinta Patriarhala, a explicat semnificatiile Pericopei Evanghelice a Duminicii a XXIX-a dupa Rusalii de la Sfantul Evanghelist Luca, capitolul al XVII-lea, versetele de la 12 la 19, care face referire la Vindecarea celor zece leprosi.Iisus Nazarineanul este un Vindecator de boli care a schimbat suferinta in sperantaPatriarhul Romaniei a aratat ca cei zece leprosi nu au fost vindecati printr-un cuvant de vindecare. Mantuitorul Iisus Hristos S-a intalnit cu zece leprosi care vazandu-L I-au cerut sa-I fie mila de ei. Prin aceasta se intelegea ca ei doreau sa fie vindecati. Acesti zece leprosi au auzit ca Iisus Nazarineanul este nu numai un mare Invatator, ci si un Vindecator de boli care a schimbat suferinta in speranta, care a ridicat pe cei cazuti in pacate si a vindecat pe cei care erau robiti de suferinta si boala. Mantuitorul vazandu-i intr-adevar I S-a facut mila de ei, dar nu i-a intrebat daca au credinta si nici nu le-a zis doar prin cuvant Fiti curatiti de lepra! Sfantul Evanghelist Luca ne arata ca Mantuitorul Iisus Hristos nu pronunta un cuvant de vindecare si nici nu cere nimic din partea celor zece leprosi, ci doar ii trimite sa se arate preotilor potrivit Legii lui Moise , a spus Preafericirea Sa, dupa cum informeaza Radio TRINITAS.Recunostinta este firescul demnitatii umaneTotodata, Intaistatatorul Bisericii Ortodoxe Romane a evidentiat ca recunostinta este o stare de sanatate spirituala. Mantuitorul vrea sa ne spuna ca recunostinta este starea de smerenie si sanatate a sufletului, iar nerecunostinta este o lepra a sufletului, chiar daca omul s-a vindecat de lepra trupului. Recunostinta este firescul demnitatii umane. Nerecunostinta este nefireasca pentru ca atunci cand omul multumeste lui Dumnezeu pentru binefaceri si oamenilor prin care Dumnezeu a lucrat in viata lor el este sanatos sufleteste, este drept si este demn. Cand nu multumeste este nesanatos, nefiresc, nedrept si nedemn. Deci, recunostinta nu este ceruta ca o lauda pentru sine, ci este ceruta de Hristos si celor noua ca o stare de sanatate spirituala. Invatam asadar ca desi nu are nevoie de multumirea oamenilor Hristos apreciaza pe cel care multumeste lui Dumnezeu si semenilor incat recunostinta este starea de comuniune intre Daruitor si primitor, intre cel ce face binele si cel care beneficiaza de el. De aceea, Biserica a inteles cel mai bine aceasta Evanghelie a Mantuitorului Iisus Hristos de la leprosul vindecat si multumitor sau recunoscator atunci cand a insistat si insista ca noi sa-I multumim lui Dumnezeu, iar multumirea si recunostinta sa fie activitatea cea mai demna, cea mai dreapta si cea mai nobila a Bisericii si ea se numeste Euharistia. Saptamana viitoare, crestinii ortodocsi se vor afla in Duminica a XXXI-a dupa Rusalii.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 444

Id: 27732

Data: Jan 20, 2013

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Contact

Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).