Praznicul Botezul Domnului a fost sarbatorit de mii de credinciosi în catedralele chiriarhale, paraclisele mitropolitane, manastirile si bisericile de enorie din cuprinsul Arhiepiscopiei Craiovei. La Catedrala mitropolitana “Sfântul Mare Mucenic Dimitrie” din Craiova, Sfânta Liturghie si slujba Aghesmei celei Mari au fost savârsite de Înaltpreasfintitul Parinte Irineu, Arhiepiscopul Craiovei si Mitropolitul Olteniei, înconjurat de un sobor de preoti si diaconi. Ca în fiecare an, sarbatoarea Bobotezei a adunat la rugaciune în Catedrala “Sfântul Dumitru” sute de credinciosi din întreaga urbe a Craiovei, dupa cum ne-a transmis Gabriela Popescu.Semnificatia teologica a EpifanieiÎnca din primele ore ale diminetii, parintii slujitori au oficiat slujba Utreniei. Sfânta Liturghie a fost oficiata de Mitropolitul Olteniei, care a tinut un cuvânt de învatatura la final, explicând încarcatura teologica a Epifaniei. “În aceasta zi, când Domnul nostru Iisus Hristos s-a botezat de Ioan în Iordan, s-a aratat Preasfânta Treime înaintea Sfântului Ioan Botezatorul, si cu totii au auzit glasul Tatalui Ceresc: „Acesta este Fiul Meu iubit întru care am binevoit”. Au vazut pe Duhul Sfânt care s-a pogorât peste Mântuitorul Hristos, Cel din mijlocul râului Iordan si a ramas peste El. Bineînteles ca Tatal cel Ceresc a aratat atât prin Duhul Sfânt cât si prin glasul Sau ca Iisus Mântuitorul este Fiul Sau. Aceasta aratare a lui Dumnezeu ne descopera în primul rând ca cel care a venit de la El si s-a zamislit în pântecele Fecioarei Maria si s-a nascut si s-a facut Om este cel trimis de Tatal cel Ceresc, Cuvântul Adevarului. Cuvântul care era dintru început la Dumnezeu si care s-a aratat în lume, a stralucit în lume, lumina a venit ca sa straluceasca în lume si oamenii care au crezut în lumina s-au însemnat de puterea slavei lui Dumnezeu. Aceasta însemnare ne duce cu gândul la Botezul nostru, pentru ca acolo, când ne-am botezat si ne-am miruit cu Sfântul si Marele Mir, când ne-am pecetluit cu Duhul Sfânt, peste noi s-a întiparit pecetea Preasfintei Treimi, s-a însemnat lumina slavei lui Dumnezeu si astfel noi am devenit oameni luminati, în care cunoastem pe Dumnezeu cel Adevarat. Ni s-a descoperit o cunoastere deosebita si o întelepciune cu totul straina lumii acesteia, o întelepciune a lui Dumnezeu care ne dirijeaza si ne conduce spre Împaratia Cerurilor”, a spus Mitropolitul Olteniei.În continuare, ÎPS Irineu a vorbit despre semnificatia si importanta Agheasmei celei Mari. “Prin semnul crucii pe care-l facem peste apa se însemneaza lumina si sfintenie. Este cunoscut faptul ca Agheasma are o încarcatura, deci apa sfintita are o încarcatura luminoasa care o pastreaza nestricata. Ea ramâne întreaga si curata cât timp o tinem în casa noastra. Nu se strica pentru ca Duhul Sfânt o sfinteste, adica o scoate din sfera comuna a lucrurilor si o introduce în lucrurile binecuvântate ale lui Dumnezeu. Astfel, Biserica noastra sfinteste apa si-o transforma în Agheasma, sfinteste uleiul, care devine ulei sfintit, sfinteste pâinea si vinul si acestea devin Trupul si Sângele Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Deci trebuie sa avem ochii credintei ca sa vedem aceasta sfintenie a lui Dumnezeu”, a adaugat Înaltpreasfintitul Parinte Mitropolit Irineu.Dupa Sfânta Liturghie, IPS Parinte Irineu, însotit de soborul de preoti si diaconi, au mers în fata Catedralei mitropolitane unde au oficiat Sfintirea cea Mare a Apei. Aici au fost asezate de joi seara, dupa trebuinta, mai multe butoaie cu apa curata care a fost sfintita de ÎPS Irineu.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 610
Id: 37164
Data: Jan 6, 2014
Imagine:

Data: Jan 6, 2014

Data: Jan 6, 2014
Data: Jan 6, 2014
Data: Jan 6, 2014
Data: Jan 6, 2014

Data: Jan 6, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).