În ziua de praznuire a Binecredinciosului Împarat Iustinian, Preasfințitul Parinte Ioachim Bacauanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Romanului și Bacaului, a oficiat Sfânta Liturghie în Catedrala Arhiepiscopala din Roman. Frumusețea slujbei a fost încununata de hirotonia întru preot a tânarului diacon Cristian Melinte pe seama parohiei Orbic, Prototopiatul Buhuși, informeaza epr.ro.Bucuria binecuvântarilor arhierești din ”inima” eparhiei a continuat a doua zi, în Duminica a VIII-a dupa Rusalii, când Preasfințitul Parinte Ioachim Bacauanul a slujit Sfânta Liturghie înconjurat de un sobor de preoți și diaconi. În cadrul slujbei, ierarhul a împartașit copiii prezenți la rugaciune în catedrala cu Sfintele Tainte, iar la final, dupa cum este tradiția, a rostit un cuvântul de învațatura. În contextul serbarii Anului Omagial al Tainei Spovedaniei și al Sfintei Împartașanii, ierarhul a explicat semnificația Evangheliei din aceasta duminica. ”Cheia întelesurilor euharistice ale înmultirii pâinilor si pestilor ne-o ofera Ioan Evanghelistul. În capitolul 6, dupa aceasta minune, Iisus se retrage singur în munte „cunoscând ca voiau sa-L faca rege”, iar ucenicii au plecat cu corabia în Capernaum. A doua zi, multimile îl gasesc în sinagoga din Capernaum, iar Domnul le reproseaza faptul ca acest interes al lor este unul pur omenesc: „Ma cautati nu pentru ca ati vazut minuni, ci pentru ca ati mâncat din pâini si v-ati saturat” (In, 6,26). Urmatorul verset le schimba perspectiva cautarii lor si a substantei mâncarii de care aveau, de fapt, nevoie: „lucrati nu pentru mâncarea cea pieritoare, ci pentru mâncarea ce ramâne spre viata vesnica”. (In. 6, 27). Mai mult decât mana pe care Dumnezeu, prin mijlocirea lui Moise, a dat-o parintilor lor în pustiu pentru nevoile trupului, Hristos este „pâinea cea adevarata”, „pâinea cea vie care s-a coborât din cer si care da viata lumii, iar cel ce va mânca din pâinea aceasta nu va mai flamânzi niciodata” (In. 6, 35). Apoi le vorbeste deschis acelorasi oameni pe care îi saturase în pustiu cu o zi înainte: „Eu sunt pâinea vietii... cine manânca din pâinea aceasta viu va fi în veci. Iar pâinea pe care Eu o voi da pentru viata lumii este trupul Meu” (In. 6, 51). Acum este momentul în care Mântuitorul dezleaga întelesul euharistic al minunii din pustiu. Sfântul Ioan evalueaza acest moment în cap. 6, subliniind în mod explicit paralelismul între Hristos si Pâinea cea vie, mutând rostirea cuvintelor de instituire a tainei Sfintei Împartasanii de la Cina cea de taina, în acest context, astfel încât, pentru noaptea cinei ofera un spatiu generos doar smereniei (spalarea picioarelor) si iubirii, care sa constituie noua lege si noul testament al crestinatatii: „cel ce manânca Trupul meu si bea sângele Meu are viata vesnica... cel ce manânca Trupul Meu si bea Sângele Meu ramâne întru Mine si Eu întru el”(In. 6, 54-56)”, a precizat Preasfințitul Parinte Ioachim în cuvântul rostit. ”De aceea, trebuie sa spunem ca mesajul lui Hristos ce reiese din acest episod biblic al înmultirii pâinilor este imaginea liturghiei primare din lume. Credinciosii care vor gusta din aceasta hrana „se satura” din prezenta lui Dumnezeu si se adapa din apa vie care-i ajuta sa nu mai înseteze niciodata. Sa ne straduim sa vedem lucrurile în profunzimea lor!”, a conchis ierarhul.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 561
Id: 42935
Data: Aug 4, 2014
Imagine:

Data: Aug 4, 2014

Data: Aug 4, 2014
Data: Aug 4, 2014

Data: Aug 4, 2014

Data: Aug 4, 2014

Data: Aug 4, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Pr Ilie Melniciuc Puica - Semnificatia prezentei dreptului Iosif in Icoana Nasterii Domnului
Pr Ilie Melniciuc Puica - Icoana Nasterii Domnului - repere biblice si iconografice
Pr Ilie Melniciuc Puica - Semnificatia zonei mediane din Icoana Nasterii Domnului
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).