În clipa în care iubim pe cineva, urmatorul gând este acela de a-l „avea“ sau de a fi cu el si a-l iubi pentru totdeauna. Problematizarea mai veche, de origine platoniciana, a relatiei dintre iubire si frica de a nu pierde ceea ce iubim, asa cum transpare din dialogul „Sympósion“ („Banchetul“ lui Platon), capata o solutie crestina în termenii în care Fericitul Augustin (354-430) defineste dragostea ca „pofta“ (appetitus) sau „afect“ (affectus).Fericitul Augustin sustine ca fiecare afect este legat de un „obiect“ definit, si este nevoie de acest obiect pentru a declansa afectiunea în sine, oferind astfel un scop pentru aceasta.În acesti termeni, iubirea este vazuta ca fiind „un fel de miscare“ spre un „obiect“ pe care-l stim si dorim ca fiind „bun“ (bonum). Urmându-l pe Platon atunci când spune ca noi dorim doar ceea ce nu avem, deoarece credem ca obiectul dorintei este bun si ne va face fericiti, Augustin adauga ca, dupa ce vom avea obiectul iubirii, dorinta noastra se termina, cu exceptia cazului în care suntem amenintati cu pierderea lui.În acest caz, dorinta de a „avea“ se transforma într-o frica de „a pierde“. Altfel spus, în timp ce pofta (i.e., iubirea) urmareste binele, frica ne cauzeaza sentimentul de temere si fuga de relele (malum) declansate în urma pierderii „obiectului“ dorit. Consecinta este ca, atâta timp cât dorim lucruri efemere, suntem în mod constant sub amenintarea acestei frici de a pierde ceea ce am câstigat.Mai multe informații în Ziarul Lumina.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 591
Id: 42946
Data: Aug 4, 2014
Imagine:

Data: Aug 4, 2014

Data: Aug 4, 2014

Data: Aug 4, 2014

Data: Aug 4, 2014

Data: Aug 4, 2014
Sărbătoarea Schimbării la Faţă a Domnului va aduna în jurul bisericii de pe Masivul Ceahlău pelerini din toate zonele ţării. Pentru a ajunge la Sfânta Liturghie, oamenii de toate vârstele vor urca muntele dis-de-dimineaţă. În .....
Data: Aug 4, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Canonul cel Mare al Sfantului Andrei Criteanul (partea I) (18 martie 2013)
Sfanta Liturghie la praznicul Bunei Vestiri (25 martie 2013)
Priveghere la praznicul Bunei Vestiri (24 martie 2013)
Sfanta Liturghie in Duminica Samarinencei (a V-a dupa Pasti) (2 iunie 2013)
Sfanta Liturghie la praznicul Intampinarii Domnului (2 februarie 2013)
Canonul cel Mare al Sfantului Andrei Criteanul (partea a IV-a) (21 martie 2013)
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).