În cotidianul Adevarul din 20 martie 2014, domnul Cezar Paul-Badescu a publicat un articol de opinie intitulat Mafia cu patrafir. Fata de opiniile exprimate de jurnalistul cotidianului Adevarul, precizam:1. Numirea tinerilor teologi în posturile vacante de preoti si diaconi se face cu respectarea prevederilor statutare si regulamentare bisericesti (Statutul pentru Organizarea si Functionarea Bisericii Ortodoxe Române - art. 123-124 si Ghidul (Îndrumar) privind numirea si transferarea clerului la parohii, aprobat de Sfântul Sinod). Preotii si diaconii slujitori sunt selectati prin concurs dintre doctorii, absolventii de masterat si licentiatii de teologie pastorala dupa ce au sustinut examenul de capacitate preoteasca. Ulterior, acestia sunt numiti în parohie de episcopul locului într-o sedinta a Permanentei Consiliului eparhial. În acest scop, centrele eparhiale dau periodic publicitatii posturile vacante de preoti si diaconi în vederea organizarii concursului pentru ocuparea lor. Cei interesati au acces direct la toate aceste informatii fie prin oferirea lor gratuita pe suport tiparit de Secretariatele arhiepiscopiilor si episcopiilor, fie prin accesarea paginilor de internet ale eparhiilor. Ca atare, numirea si transferul preotilor si diaconilor în parohii se face în mod transparent, iar nu ocult asa cum sugereaza iresponsabil domnul Cezar Paul-Badescu. O presupusa conditionare a numirii într-un post de preot sau diacon de o suma de bani dovedeste din partea jurnalistului de la Adevarul o abordare jurnalistica diletanta si iresponsabila, cu intentia de a calomnia si a denigra.2. De aceea, în continuare, autorul editorialului exprima o alta opinie hazardata când afirma ca acele presupuse sume de bani oferite pentru numirea într-un post de preot trebuie în mod automat “recuperate” de la enoriasi. În viziunea hiperbolizanta a domnului Cezar Paul-Badescu, preotul ar fi un fel de „stapân al parohiei” care ar impune dupa bunul plac „biruri” comunitatii parohiale pe care o slujeste. Aceasta afirmatie dovedeste ca jurnalistul este complet strain de realitatea vietii bisericesti, deoarece contributiile benevole pentru serviciile religioase din parohii sunt stabilite de Consiliul parohial format din reprezentanti alesi ai comunitatii parohiale, iar Centrul eparhial verifica anual gestiunea si corectitudinea înregistrarii si utilizarii veniturilor de fiecare unitate bisericeasca, potrivit hotarârii Sfântului Sinod.3. Referitor la întrebarea “unora” despre impozitarea veniturilor Bisericii, îl informam ca, în România, Codul fiscal prevede anumite facilitati fiscale acordate Cultelor religioase cu mentiunea ca acestea trebuie sa fie utilizate pentru întretinerea locasurilor de cult, plata utilitatilor, completarea salariilor personalului deservent, a impozitelor si asigurarilor sociale, pentru lucrari de consolidare si restaurare, pentru opera sociala si educationala etc. Aceasta situatie se regaseste în toate tarile Uniunii Europene datorita rolului lor important si activitatii spirituale, sociale, educationale si culturale desfasurate în beneficiul societatii. În acest sens, reamintim ca pentru sustinerea activitatilor social-filantropice, medicale si educationale în anul 2013, Biserica Ortodoxa Româna a cheltuit suma de peste 80.000.000 lei.Cât priveste alte opinii exprimate în editorial, acestea sunt atât de ridicole si penibile încât nici nu merita vreun raspuns, atâta vreme cât sunt introduse prin sintagme de genul „îmi povestea cineva”.În concluzie, opiniile calomnioase exprimate cu aroganta si în maniera cvasi-justitiara de domnul Cezar Paul-Badescu în editorialul publicat de cotidianul Adevarul denota lipsa de dovezi concrete si intentie evidenta de denigrare. Probabil la comanda cuiva.BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 540
Id: 39005
Data: Mar 20, 2014
Imagine:

Data: Mar 20, 2014

Data: Mar 20, 2014

Data: Mar 20, 2014
Data: Mar 20, 2014
Data: Mar 20, 2014
Data: Mar 20, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Arhid Ioan Ica Jr - Cuvantare la Duminica dupa Botezul Domnului-2016
Arhid Ioan Ica Jr - Predica la Nasterea Sfantului Ioan Botezatorul - 2011
Arhid Ioan Ica Jr - Predica Duminicii a 27-a dupa Rusalii (Tamaduirea femeii garbove) - 7122014
Arhid Ioan Ica Jr - Predica la Duminica a 24-a dupa Rusalii - 2014
Arhid Ioan Ica Jr - Predica la Inaltarea Domnului - 2011
Arhid Ioan Ica Jr - Cuvantare la Botezul Domnului - 2016
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).