Invatamantul monahal din anii 50 ai secolului trecut

Una dintre coordonatele programului anuntat la întronizare de catre patriarhul Justinian era legata de reformarea monahismului si adaptarea lui la noul cadrul politic din România. Proiectul a fost pus în aplicare de catre patriarh inspirându-se mai ales din campania de alfabetizare initiata de regim în mijlocul celor care nu avusesera acces la instructie, dar care reprezentau o importanta masa de manevra politica. Cetatenii saraci care acum aveau acces prin lectura la presa comunista erau mai usor de îndoctrinati fata de cei care reprezentau ramasitele vechiului regim. Iar în acest val de alfabetizare erau atrasi numerosi vietuitori ai manastirilor. Aceasta situatie a constituit un argument în plus pentru întâistatatorul român de a începe procesul de instructie în cadrul manastirilor. Apoi, pentru a justifica functionarea monahismului, dar si pentru ridica economic manastirile, atunci patriarhul a trecut la calificarea monahilor într-o meserie care sa le fie atât accesibila în a o profesa, cât si pentru a avea capacitatea de a produce în folosul obstei. Iar astfel de scoli aveau corespondent în mediul laic, acolo unde, din necesitati economice, statul înfiintase acele scoli de meserii de doi ani, echivalente unor scoli medii, mai ales pentru cei care se aflau în câmpul muncii.Mai multe detalii în Ziarul Lumina.

Categoria: Actualitate ortodoxa

Vizualizari: 232

Id: 44256

Data: Sep 24, 2014

Imagine:

Articolele urmatoare
Cele mai vizualizate articole din categorie
Calendar
Evanghelia zilei