Mii de credinciosi pe Colina Bucuriei din Bucuresti au primit in fata Resedintei si a Catedralei Patriarhale Sfanta Lumina adusa de la Ierusalim. Slujba Invierii a fost oficiata de Preafericitul Parinte Patriarh Daniel, inconjurat de un sobor de preoti si diaconi, slujitori ai Catedralei Patriarhale. Invierea lui Hristos este temelia credinței creștineIn cuvantul adresat credincioșilor prezenți, Parintele Patriarh a subliniat faptul ca Invierea lui Hristos inseamna biruința iubirii Lui smerite și milostive asupra urii și asupra invidiei, asupra tradarii și asupra fricii, asupra pacatului, asupra iadului și asupra morții. In acest moment traim sensul ultim al vieții noastre, al istoriei și al intregului univers de aceea in cantarile care vor urma in noaptea aceasta se va spune Iata acum toate s-au umplut de lumina, si cerul, si pamantul, si cele dedesubt. Toate s-au umplut de sens, toate au un rost pentru ca ultimul Cuvant nu este in mormant, ci ultimul cuvant asupra vieții este viața veșnica, cereasca, netrecatoare. Invierea lui Hristos inseamna biruința iubirii Lui smerite și milostive asupra urii și asupra invidiei, asupra tradarii și asupra fricii, asupra pacatului, asupra iadului și asupra morții. Hristos Cel rastignit a inviat din morți cu moartea pe moarte calcand și celor din morminte viața daruindu-le. Invierea lui Hristos nu este revenirea la viața pamanteasca, nu este reanimarea unui cadavru, ea este inceputul unei alte vieți, viața noua veșnica, fara de moarte, de aceea vom canta in noaptea aceasta Iata acum praznuim omorarea morții și inceputul unei noii vieți, viața veșnica. Invierea este pentru creștini Vestea cea buna, fara Invierea lui Hristos nu exista Evanghelie, fara Invierea lui Hristos credința este zadarnica și propovaduirea apostolilor este zadarnica, spune Sf. Apostol Pavel. Deci, Invierea lui Hristos este temelia credinței creștine, și anume vestea cea buna, singura veste buna absoluta, ca pacatul, iadul și moartea pot fi biruite , a spus Preafericirea Sa. Patriarhul Romaniei a aratat, de asemenea, ca orice lumanare pe care preotul o folosește ca sa impartașeasca celor prezenți lumina invierii are aceiași valoare ca și lumina de la Sfantul Mormant In noaptea de Paști purtam lumanari in maini pentru ca am primit lumina din Lumina lui Hristos, nu am venit cu lumanarea aprinsa de acasa, ci am primit lumina. Și anul acesta, cu milostivirea lui Dumnezeu a fost adusa Sfanta Lumina de la mormantul Invierii lui Hristos, dar orice lumanare de Paște pe care preotul o folosește ca sa impartașeasca celor prezenți lumina invierii are aceiași valoare ca și lumina de la Sfantul Mormant pentru ca de fapt este Hristos prezent in Biserica Sa, El daruiește lumina veșnica, lumina eterna ca arvuna a slavei și luminii din Imparația cea netrecatoare a Preasfintei Treimi ,a mai spus Preafericirea Sa. Lumina Invierii este lumina sensului vieții noastre Parintele Patriarh a vorbit totodata și despre etimologia denumirii sarbatorii Pascale aratand ca in Iisus Hristos trecerea este de la moarte la viața.Sarbatoarea Paști inseamna trecere, ea vine de la poporul evreu și insemna aniversarea trecerii prin Marea Roșie a poporului ca trecere de la robie de la libertate, de la robia Egiptului și mergere spre țara fagaduinței. In Iisus Hristos trecerea inseamna, trecere nu prin Marea Roșie, ci prin jertfa sangeroasa a Sfintei Cruci, trecere de la moarte la viața, de la suferința la biruința și speranța, trecere de la viața pamanteasca trecatoare la viața cereasca netrecatoare. Daca totul este trecator in jurul nostru, ce ramane netrecator? Lumina Sfintelor Paști. Deci, toți suntem trecatori, dar deveni netrecatori daca credem in Hristos, il iubim și il marturisim pe Hristos prin cuvant și fapta. De aceea, Lumina Invierii este lumina sensului vieții noastre și anume Mantuitorul spune: Cel ce crede in Mine, chiar daca va muri, viu va fi. Chiar daca va muri cu trupul va fi viu cu sufletul și Eu il voi invia pe el in ziua de apoi. Deci, noi credem in Inviere pentru ca dorim sa traim veșnic. In felul acesta ințelegem ca lumina de Paște este lumina sufletului nostru dornic de viața veșnica. Cand ne intreaba cineva de ce crezi in Dumnezeu, in Iisus Hristos cel rastignit și inviat noi trebuie sa raspundem: cred pentru ca m-am hotarat sa traiesc veșnic, nu doar pana la mormant, ci doresc sa traiesc veșnic cu ce are viața veșnica și este Invierea și Viața, Iisus Hristos.O fapta de milostenie este o lumanare de inviere Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a indemnat ca in aceasta perioada sa fim alaturi de cei aflați in suferința și sa raspandim lumina in jurul nostru prin fapte bune. In aceste zile de sarbatoare trebuie sa raspandim lumina in jurul nostru, lumina pe care o primim in sufletele noastre. Cum raspandim lumina? Prin orice cuvant bun, prin orice fapta buna și mai ales prin rugaciunea pentru alții, pentru cei care nu știu sa se roage, pentru cei care nu mai pot sa se roage de prea multa suferința și pentru cei care au nevoie de ajutorul nostru atunci cand se simt singuri, deznadajduiți. O fapta de milostenie, o prezența langa un om bolnav, sarac, singur este o lumanare de inviere adusa tainic intru smerenie acolo unde lipsește iubirea milostiva și smerita , a mai precizat Intaistatatorul Bisericii Ortodoxe Romane. Ne rugam Mantuitorului Iisus Hristos cel Inviat din morți sa ne binecuvinteze cu bucurie din bucuria pe care au primit-o femeile mironosițe care L-au intalnit pe Hristos cel Inviat și carora El le-a spus Bucurați-va nu va temeți. Sa ne daruiasca Hristos Domnul pace din pacea pe care a daruit-o sfinților ucenici care erau insigurați și plini de teama și El le-a zis: Pace voua. Nu va temeți . Deci bucuria și pacea lui Hristos trebuiesc cerute, primite și facute roditoare in jurul nostru spre slava Preasfintei Treimi și a noastra mantuire , a spus Preafericirea Sa. Sarbatoarea Invierii Mantuitorului a continuat prin oficierea in Catedrala Patriarhala a Sfintei Liturghii a Sfantului Ioan Gura de Aur de catre Preafericitul Parinte Patriarh Daniel, fiind inconjurat de un sobor de preoti si diaconi, slujitori ai Catedralei Patriarhale, in prezenta a sute de credinciosi.Raspunsurile la Sfanta Liturghie au fost date de Corala Nicolae Lungu a Patriarhiei Romane.La finalul Sfintei Liturghii, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane a multumit credinciosilor pentru participare si le-a daruit pastorala de Sfintele Pasti, un ou roșu, un cozonac si cate o iconita cu Invierea Domnului Hristos.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 788
Id: 30571
Data: May 5, 2013
Imagine:

Data: May 5, 2013

Data: May 5, 2013

Data: May 5, 2013

Data: May 5, 2013

Data: May 5, 2013

Data: May 5, 2013
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Sfantul Ioan Scararul - 00 Introducere - Filocalia - volumul 9
Sfantul Maxim Marturisitorul - 01 raspunsuri catre Talasie - Filocalia - volumul 2
Sfantul Maxim Marturisitorul - 12 scurta talcuire a rugaciunii Tatal nostru - Filocalia - volumul 2
Sfantul Maxim Marturisitorul - 01 cuvant ascetic - Filocalia - volumul 2
Sf. Grigorie Palama, viata si scrierile - Filocalia - volumul 7
Evagrie Ponticul - 5 despre rugaciune - Filocalia - volumul 1
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).