]]>Pornind de la atentatul terorist petrecut în redacţia unei reviste satirice din Paris, am vorbit despre libertatea religioasă, despre islam şi islamism şi despre raportarea la religiile şi valorile oamenilor cu pr. prof. univ. dr. Nicolae Achimescu, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Bucureşti. Acesta susţine că fundamentalismul împins la forme extreme, cum ar fi terorismul, n-a exprimat, nu exprimă şi nu va exprima niciodată voia lui Dumnezeu. Este produsul egoismului uman, al neînţelegerii adevăratei semnificaţii a religiei şi mesajului lui Dumnezeu către oameni. Părinte profesor, care ar fi deosebirea între modul de a se raporta la religie şi la valorile religioase al celui educat în spiritul civilizaţiei occidentale de astăzi şi al unui musulman? În primul rând, aş dori să precizez faptul că societatea europeană de astăzi, cu precădere cea occidentală, aşa cum rezultă din multele analize sociologice făcute, este o societate secularizată, desacralizată. Pentru foarte mulţi dintre europenii de astăzi, raportarea la Dumnezeu, la religie, în general, este foarte puţin importantă, iar uneori lipseşte cu desăvârşire. Pentru multă lume, mai important este ceea ce se acumulează şi se experimentează aici şi acum, fără vreo legătură cu veşnicia, cu Dumnezeu. Deşi religia îşi păstrează în continuare caracterul de opţiune personală, foarte mulţi occidentali îşi trăiesc viaţa personală într-o formă secularizată, fără să mai ţină seama de anumite criterii sau valori religios-morale. Aşa cum subliniază cunoscutul teolog ortodox francez O. Clément, societatea secularizată de astăzi păstrează o tăcere absolută în ceea ce-L priveşte pe Dumnezeu; omul secularizat îşi duce, practic, viaţa ca şi cum Dumnezeu n-ar exista. În schimb, musulmanii, ca şi hinduşii, se raportează cu totul altfel la propria religie şi valorile pe care aceasta le promovează. Pentru marea majoritate a musulmanilor de pretutindeni, islamul este un mod de a fi, un mod de viaţă şi comportament, prin care se legitimează ca musulmani, este cartea lor de identitate asumată cu toată fiinţa. Islamul nu este perceput de un musulman autentic doar ca o credinţă abstractă, ca o concepţie de viaţă pur teoretică, sau o problemă de cultură, aşa cum se întâmplă în cazul multora dintre creştini. Un musulman se comportă realmente ca un musulman nu doar în moschee, ci şi în viaţa sa particulară, în familie, pe stradă etc. De aceste lucruri citite de multe ori în lucrările despre islam mi-am dat seama mai ales în timpul vizitelor făcute prin Turcia, chiar dacă aici mai puţin, dar mai cu seamă prin Iran, Egipt, Iordania, ca şi în multe alte comunităţi musulmane. Mai multe informaţii în Ziarul Lumina.
Download: Click for download attached file: Terorism si crima rastalmacind valorile lui Dumnezeu
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 532
Id: 47979
Data: Jan 25, 2015
Imagine:
]]>Liga Tineretului Creştin Ortodox (LTCOR) - Filiala Sector 2 Bucureşti a organizat sâmbătă, 24 ianuarie 2015, de la ora 15.00, la biserica Icoanei, conferinţa cu tema „Pregătirea .....
Data: Jan 25, 2015
]]>Duminica a 32-a după Rusalii (a lui Zaheu) Luca 19, 1-10 În vremea aceea trecea Iisus prin Ierihon şi, iată, un om bogat cu numele Zaheu, care era mai-mare peste vameşi, căuta .....
Data: Jan 25, 2015
]]>Biserica Ortodoxă îl cinsteşte astăzi, 25 ianuarie 2015, pe Sfântul Grigorie Teologul, Arhiepiscopul Constantinopolului. Pentru a marca sărbătoarea Seminarului Teologic Ortodox din .....
Data: Jan 25, 2015
]]>„Biserica zice: «Deşertăciunea deşertăciunilor, totul este deşertăciune!» Ei bine, îmi permit a zice cum că acest mare adevăr îşi are şi excepţia sa. Nu este în lumea aceasta totul .....
Data: Jan 25, 2015
]]>Sâmbătă, 24 ianuarie 2015, s-au desfăşurat, sub preşedinţia Înaltpreasfinţitului Părinte Casian, Arhiepiscopul Dunării de Jos, lucrările Adunării Eparhiale, după cum ne-a transmis pr. .....
Data: Jan 25, 2015
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).