De multa vreme ne-am obisnuit sa vorbim „despre trup“ si „despre suflet“ atunci când vrem sa spunem ceva despre ceea ce este fundamental în compusul care se numeste „om“. Date fiind cunostintele despre trup, putem spune ca acesta este produsul structurarii cu totul speciale de catre Dumnezeu a unei multimi de elemente fizico-chimice, luate din lumea creata, încât aceasta structurare sa poata fi purtatoare de suflet. Din aceasta cauza, noi spunem ca trupul omenesc, desi este alcatuit din aceleasi elemente din care sunt alcatuite si trupurile celorlalte fiinte, nu este unul lânga celelalte. Nu intra în aceeasi clasa, chiar daca uneori el este înghesuit în clasa celorlalte mamifere.De-a lungul istoriei, oamenii au vrut, au încercat si uneori au reusit sa vorbeasca despre suflet. Din Revelatia supranaturala a lui Dumnezeu aflam ca sufletul omului tine de suflarea dumnezeiasca (Gen. 2, 7).Spre a vorbi mai concret despre suflet, ar trebui sa stim ceva mai concret despre Dumnezeu în sine, ceea ce ne este imposibil. Psihologia moderna considera ca poate vorbi despre suflet identificând manifestarile sufletului cu sufletul însusi sau pornind de la ideea ca sufletul este produsul unei realitati obiectivate - trupul uman. Ba mai mult, considerând ca trupul omului este similar trupului animalelor, nu putini specialisti au reflectat si au scris chiar despre psihologia animalelor, a pasarilor si a insectelor. Mai nou se afirma ca chiar plantele au suflet si sensibilitate.Tot ceea ce este creat poarta amprenta Creatorului, prin urmare, si tot ceea ce este viu poarta amprenta Fiintei vii, rationale si creatoare, este greu însa sa confunzi psihismul celor vii cu sufletul omenesc.Mai multe detalii în Ziarul Lumina.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 562
Id: 39534
Data: Apr 6, 2014
Imagine:

Data: Apr 6, 2014

Data: Apr 6, 2014

Data: Apr 6, 2014

Data: Apr 6, 2014

Data: Apr 6, 2014
Data: Apr 6, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).