Asociatia Tinerilor Ortodocsi din România, filiala Constanta împreuna cu Manastirea „Sfântul Ioan Casian“ au organizat marti, 22 iulie, conferinta „Acasa unde locuieste viata - Sfânta Liturghie“, sustinuta de parintele Razvan Ionescu, parohul bisericii cu hramul „Sfânta Cuvioasa Parascheva si Sfânta Genoveva“ din Paris, informeaza Ziarul Lumina. La evenimentul gazduit de Casa de cultura din Constanta au participat atât locuitori ai municipiului de la malul marii, cât si turisti veniti în numar mare pe litoral.În cuvântul sau, preotul Razvan Ionescu, coordonator al Directiei „Teologie si stiinta“ din cadrul Centrului Ortodox de Studii si Cercetari „Dumitru Staniloae“ din Paris, a aratat ca modul în care liturghisesti da o marturie în Hristos despre cine suntem. Pentru ca felul în care suntem prezenti la Sfânta Liturghie spune foarte mult despre cum suntem noi în fata lui Dumnezeu.Pornind în discursul sau de la definirea scopului vietii crestine, identificat cu dobândirea prezentei harului Duhului Sfânt în sufletul credinciosului, parintele Razvan Ionescu a subliniat ca atunci când Biserica ne îndeamna prin cuvintele Scripturii: „Duhul sa nu-L stingeti“, aceasta înseamna ca Sfântul Duh întretine o ardere launtrica. „Apostolii si urmasii lor au iesit la propovaduire înflacarati de harul Duhului, care aduce o cunoastere a lucrurilor ce nu sunt din lumea aceasta. A-L marturisi pe Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu nu se poate face fara ca Duhul Sfânt sa ne întareasca si sa ne descopere acest lucru.Nu trebuie sa facem confuzie între mijloacele care ne ajuta, pe de o parte, sa-L dobândim pe Dumnezeu, rugaciunea, postul si toate celelalte, faptele bune, si pe de alta parte, scopul vietii noastre, salasluirea Duhului Sfânt în noi, îndumnezeirea omului în definitiv“.În continuare, conferentiarul a vorbit despre mijloacele pe care Biserica ni le pune la îndemâna pentru atingerea acestui scop. „În Ortodoxie noi numaram sapte Taine, însasi Biserica fiind un mystirion care se reflecta prin Tainele traite în multiple chipuri. Tot ceea ce este spatiul Bisericii nu poate fi rupt de prezenta necreatului în creat care constituie o taina. Participarea la Sfânta Liturghie, asemenea primilor crestini care staruiau în rugaciune si în frângerea pâinii, reprezinta calea cea mai scurta catre Hristos. Liturghia este acel esential care ne ofera împartasirea cu Domnul. Ce înseamna Liturghia în fond? Înseamna ca omul ia din natura niste daruri, prelucreaza ceva din aceasta lume, pentru a putea oferi lui Dumnezeu pâine si vin, apoi cere binecuvântarea lui Dumnezeu asupra lor, iar El le transforma. Omul le gusta, le manânca si devine parte din Trupul lui Hristos care este Biserica. Ce se întâmpla de fapt la Liturghie? Noi întoarcem catre Dumnezeu niste daruri. E o miscare circulara. Dumnezeu a pus în lumea asta totul, ea nu ne apartine, desi ne împartasim de ea, si prin binecuvântarea Lui toate devin ale noastre, ne hranim din acestea si ne întoarcem noi însine catre El, dar în alta forma“.Euharistia, spre deosebire de orice alta hrana, este ceva special. Daca în cazul unei mâncari obisnuite omul care o consuma o asimileaza pe ea, prin Sfânta Împartasanie, Hristos îl asimileaza pe om. „Euharistia ne face pe noi Trupul lui Hristos, adica Biserica. De aceea trebuie înteles ca Sfânta Liturghie nu este o rugaciune oarecare, pusa de oameni în zori pentru ca atunci s-a produs Învierea, ci este Taina prin excelenta în urma careia devenim Biserica si ne nastem ca fii ai Ei“, a adaugat în discursul sau parintele Ionescu.Devenim Biserica în masura în care participam la Liturghie, în masura în care ne împartasim cu Hristos euharistic.
Categoria: Actualitate ortodoxa
Vizualizari: 675
Id: 42677
Data: Jul 24, 2014
Imagine:

Data: Jul 24, 2014

Data: Jul 24, 2014

Data: Jul 24, 2014
Data: Jul 24, 2014

Data: Jul 24, 2014

Data: Jul 24, 2014
Dreapta credinta si rugaciunea pentru unitatea Bisericii - temelia vietii crestineDuminica a VII-a dupa Sfintele Pasti (a Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic)Ioan 17, 1-13'In vremea aceea, ridicandu-si ochii Sai catre cer, Iisus a cuvantat: Parinte a venit .....
Data: May 16, 2010
Sfanta Cruce - semnul iubirii care invinge pacatul si moarteaDuminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci (Convorbirea lui Iisus cu Nicodim) Ioan 3, 13-17Zis-a Domnul: nimeni nu s-a suit in cer, fara numai Cel Care s-a pogorat din cer, Fiul Omului, Care este in cer. Şi precum Moise .....
Data: Sep 12, 2010
Evanghelia Duminicii dupa Inaltarea Cinstitei Cruci (Luarea Crucii si urmarea lui Hristos) (Marcu 8, 34-38; 9, 1)Zis-a Domnul: cel care voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie. Caci cine va voi sa-si mantuiasca sufletul sau il va pierde; dar .....
Data: Sep 19, 2010
Sfanta Taina a Maslului impartaseste credinciosului harul nevazut al tamaduirii sau al usurarii suferintelor trupesti si intarirea sufleteasca. Intrucat si Postul cel Mare se apropie, va prezentam mai jos programul liturgic al unor manastiri si schituri bucurestene privind savarsirea Tainei .....
Data: Feb 24, 2012
Credinta in Hristos aduce vindecareEvanghelia Duminicii a VII-a dupa Rusalii (Vindecarea a doi orbi si a unui mut in Capernaum) Matei 9, 27-35.In vremea aceea, pe cand trecea Iisus, s-au luat dupa Dansul doi orbi; acestia strigau si ziceau: miluieste-ne pe noi, Fiule .....
Data: Jul 11, 2010
Ne puteti contacta prin e-mail la adresa webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @).